metaMORfose Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 I går var jeg hos optiker, og jeg må ha briller! Jeg som har skrytt av haukesynet mitt i alle år. Men om jeg er nærsynt eller langsynt, det fikk jeg ikke helt med meg.. huff.. amatør! Flere her som bruker briller/linser?
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har brukt briller siden jeg var 16 år, er nærsynt da... )
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jada,starta som 13 åring.Da sa han jeg så som en hauk,alt for godt... Da jeg var 18år,da var jeg plutselig nærsynt da... Nå har jeg tredd inn i linseverden i en alder av ::::::år =) Men glemmer å ta di på.Mye enklere med briller,hehe. Går så fint atte.
2 små orkaner Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Det kunne være verre metaMORfose... Jeg har en venninne på samme alder som meg (33 år) som akkurat har fått konstatert at hun har blitt tunghørt på det ene øre. Bruker selv linser (-7 i styrke) og har gjort det siden jeg var 16 (briller fra 13 år). Er ofte slik at man blir langsynt når alderen kommer krypende. Om du må ha ting på avstand for å lese det er du langsynt.
MikroMidas Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 He he, sånn er det. Hvis du er langsynt så ser du godt på avstand men ikke når du skal lese bøker, aviser, på PCen osv. Hvis du er nærsynt så ser du ikke hva som står på skilt før du er en halv meter unna (lettere overdrevet) eller detaljer i ansiktet til folk før de omtrent passerer deg. Det er vel stort sett langsynthet som "kommer med alder'n". Nærsynt er man ofte fra barnsben av, og så blir det verre og verre... Hva passer best på deg, da?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk mine første briller da jeg var 8 år jeg. 2.klasse på skolen - ikke sånn kjempe kjekt. Men er vant til det nå etter å ha brukt det i 20 år.. Føler meg naken uten briller faktisk.
Bøggly Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Og jeg har akkurat kommet hjem etter å ha kjørt et par gutter i bursdag, og satt i bilen og tenkte på at jeg må begynne å bli gammel for jeg begynner å få så dårlig syn i mørket synes jeg..... Hva kan man gjøre med det da??
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er langsynt, har hatt briller siden jeg var 12. De siste årene har jeg ikke brukt brillene, de har lagt i bilen i mange år, og en dag hadde ungene tatt de ut av bilen og lagt de på bakken. Noen trådde selvfølgelig på de, og de er kastet. Dette er kanskje 1/2-1 år siden. Synet mitt var blitt bedre fra jeg kjørte opp til snø scooter lappen hvor det stod i førerkortet mitt at jeg måtte bruke briller når jeg kjørte til jeg kjørte opp til bil, og synet var såpass forbedret at jeg ikke trengte det lenger. Jeg skulle selvfølgelig nok kjøpt meg nye briller, men jeg må jo til en optiker først, og vi har ingen kjede optiker her i byen, så det er veldig dyrt. Tenker på det når jeg er utenbys hvor det finnes kjede optiker, men utsetter det stadig.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg fikk briller for 1.5 år siden.. Og bruker de altfor sjelden.. Var akkurat på grensa til at jeg trengte briller, og kjøpte de for jeg følte jeg slet med å se særlig når jeg kjører i mørke å skumring. Så nå har de lagt vekke hele sommeren så må vel finne dem fram igjen nå og skjerpe meg.. Skal du gå med dem hele tiden? Jeg skal bare bruke dem med behov jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå