Misti Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 I går hadde jeg rød, rosa. brun utflod.. har det nå også.. kan dette være ufarlig eller er det slik at det alltid fører til spontan abort**?
Angie77 Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har hatt en spontanabort som begynte slik du beskriver, men jeg hadde det samme (altså rød, rosa, brun utflod) i et svangerskap som ikke endte i abort. Så svaret mitt er at det godt kan være ufarlig. Jeg har dessuten flere venninner som har blødd i svangerskap (en blødde faktisk nesten jevnlig helt frem til uke 29) hvor det har gått helt fint:) Var jeg deg ville jeg uansett tatt kontakt med legen min og bedt om en ultralyd.
Misti Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Det er bare bittelitt..... når jeg er på do og tisser så er det litt på papire om jeg trykker det litt inn... svigerinda mi mener det kan ha noe og gjøre med at vi har hatt sex... at hovnene slimhinner kan ha fått et rift.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Kan være helt ufarlig, men alle blødninger i svangerskapet bruker bli kontrollert med ultralyd, så du bør ta kontakt med lege. Oftest, når det er fare, så kommer det klumper, og du får murring/menssmerter i mage, oog rygg.
solei Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har hatt en sp.abort som begynte slik.Men det økte fort på samme dag det begynte. Har også blødd slik med mine tre fødte barn og de fant aldri ut årsaken.Noen blør bare hele tiden.men hvis det øker på så er jeg redd det kan være sp.abort. Men høres ut som slik jeg hadde det når det gikk bra,tre ganger altså. Men ring legen din bare for å høre om du kan ta en blodprøve der de måler hcg nivået idag og på mandag.Da ser de om du har en spontanabort.
solei Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Det kan absolutt være etter sex ja.Hvor langt er du på vei? Det kan jo være hormonelt og.
line_n & sara Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 jeg hadde også noe lignende (husker ikke helt hvilken uke...mulig rundt 20?) fikk ul, og alt var vell, fikk ikke noe svar på hva det var. tipper spira di sitter, jeg! ring helsestasjonen eller legen din, du, så du slipper å bekymre deg.
Angie77 Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har også hørt at det kan være livmoren som "renser seg". Ikke at den prøver å kvitte seg med embryoet, men at den på en måte tar en storrengjøring for å bedre miljøet. Altså, jeg er ingen lege og jeg vet ikke helt hva det betyr, men det vet kanskje andre her.
Mrs. Kaizer Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har hatt to SA og begge begynte på den måten... Litt brun/rosa utflod på papiret. Men på meg økte blødningen dag for dag, tok ca 1 uke før kroppen støtte ut fosteret og da var det vanlig mensblødning ca. Beste rådet jeg kan gi deg er å ta kontakt med lege. Lykke til og tenk positivt!!
RødRev Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har hatt én SA som begynte på den måten. Ved neste svangerskap skjedde det imiderltid samme, men da gikk det helt bra!! Har også hørt at man kan blø litt etter sex. Kan evt være festeblødning hvis det er veldig tidlig i graviditeten. Lykke til!
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg hadde 4 sånne blødninger i forrige svangerskap, alle gangene etter sex. Det gikk veldig bra, og fikk beskjed fra føden at litt blod i utfloden etter sex var helt normalt pga skjøre slimhinner=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå