Gå til innhold

Nå går det nedover!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere tømrerenker som merker dødt marked.Her vi bor er det full stopp for alle tømrere..både firma og selvstendige.Skulle egentlig ha to års perm og har gledet meg så sinnsykt men nå må jeg muligens ut i jobb igjen.da er min mann hjemme med minsten de dagene jeg jobber for å ha han hjemme i to år har jo hele tiden vært poenget.

Overhodet ingen drømmesituasjon for oss for jeg tener svært dårlig og min mann som driver selv har jo tre ganger mer inntekt enn meg.

Og vi som er begge imot tredeling av svangerskapspermisjonen,for jeg jobber turnus så min mann er riiikelig mye alene med ungene uansett.

Men vi klarer oss for vi har lite lån men tanken på jobb igjen frister ikke.det er vårt tredje og siste barn så denne gangen skulle jeg kose meg ekstra lenge.hadde og tenkt å prøve noe annet atter endt perm for turnusarbeid er jeg lei av etter14 år,går glipp av så mye.

Ja,ja slik er det nå bare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okdeterveldigvanskeligålesedetduskriverdadeterlitemedkorrekttegnsetting.Lykketilmeddettenesteinnlegg.

Skrevet

Jeg vet..

Jobber som vikar hos en entreprenør, og selvom det er bruk for hjelp til det jeg gjør, ikke ute altså - men inne på kontorene, så er det ikke sikkert jeg får bli etter jul..

Og siden jeg er vikar, så vet jeg jo ikke det før det blir jul nesten.

Men prøver å gjøre meg selv uunnværlig nå, så får vi se hvordan det går.

Men merker stemningen blir litt anstrengt når det kommer meldinger om mulige permitteringer og at de som ikke er fast ansatt antagelig må gå...

Skrevet

Ja,her er det permiteringer overalt.

Skrevet

men det var vel ikke annet å vente etter den kjempeveksten som har vært..

Alt som går opp, må som kjent komme ned..

Skrevet

He,he. Ja slik går det når man er litt for ivrig ser jeg.

Skrevet

Men bare ha is i magen....Det vil gå opp igjen :-)

Skrevet

Joda.Men det er stor forskjell på å ha moderat arbeid og ingenting.At det skulle gå nedover var jo som forventet men det er stein dødt for alle.

Vil jo bli svært mange arbeidsledige og permitterte etter hvert!

Skrevet

Men det gjelder stort sett bare privat bygg..

næringsbygg er i full gang allerede, og vet om flere som skal settes i gang.

Skoler, kjøpesentre,kontorbygg, Gardermoen osv..

Skrevet

De klarer seg nok de som bor der det satses uansett.Men vi bor på en noelunde liten plass og her er det virkelig stopp overalt.

Skrevet

Som storforbruker av håndverkere de siste 2 årene må jeg innrømme at jeg har ventet på at dette skulle skje. Vi har tross alt jobben ræven av oss for å ha råd til å betale de ville prisene håndverkerne tar....hvis de i det hele tatt gidder å komme.

Nå kan vi endelig velge og vrake og prute på prisen.

Jeg unner selvfølgelig ingen å bli arbeidsledig og slite økonomisk, men jeg syns ikke synd på deg som må i jobb igjen som alle oss andre.

Trodde håndverkerne (og familiene deres) at disse elleville tidene skulle vare evig?

Skrevet

Hvis dere har hatt problem med at håndtverkerne ikke kommer så har dere jo ikke fått tak i seriøse folk. Og dyrt har det vært for alle som har byggd.Min mann jobber som leverandør av materialer og de har hatt sinnsykt god prisstigning de siste årene.Så det er feil å skylde på tømrerne. Klart de må prise seg opp når materialene har steget med 40%.De går jo ikke på dugnad heller.

Skrevet

Mente de ville ikke ta oppdragene fordi de hadde altfor mye å gjøre og hvis de tok oppdraget så måtte de ha opphold på flere dager innimellom fordi de fikk andre oppdrag. Helt seriøse folk som vi betalte hvitt, men som svømte i penger. Det var rett og slett veldig stor etterspørsel og det måtte vi lide under, men håndverkere med kun fagskoleutdanning kjørte rundt i fancy SUV'er.

Men som sagt så unner jeg ingen å bli arbeidsledig, og spesielt familiene som lider under dette.

Men poenget mitt var altså at de som gjorde en god jobb for oss og viste respekt for vår tid og var hyggelige og svarte telefonen, de kommer vi til å fortsette å bruke nå når vi fortsatt har mye arbeid igjen som skal gjøres.

Skrevet

Det merkes veldig godt at det er nedgangstider. Selv har jeg fått veldig mye mer fritid for tiden, og må vurdere å se etter noe nytt. Men min sjef håper og tror det blir lysere for meg snart (pga tausetsplikt og slikt kunne han ikke si noe mer) så jeg sitter litt på gjerdet. Snur på hver en krone om dagen, pga bursdager og jul som kommer rett rundt hjørnet.

oppgangstidene kommer nok igjen.

Skrevet

Huff kjedelig situasjon. Denne finanskrisen rammer mange. Håper at det går bra med dere, og at mannen din snart opplever oppgangstid.

Når det kommer til det første svaret du fikk angående tegnsetting, så vil jeg si at jeg ikke hadde noe problem med å lese det. Av og til fremstiller folk seg som litt talentløse når de skal rakke ned på andre ;)

Til slutt. Det jeg håper på er at entreprenører nå benytter seg av norsk arbeidskraft. Polakker har allerede lenge skjøvet norske håndtverkere ut av markede grunnet arbeid til spottpris. Dette har blitt unnskyldt med at behovet for arbeidskraft har vært så stort.. så får vi se om de nå kan være ærlige nok til å si at de ikke ønsker å betale norske lønninger. Snart er det ingen som gidder å utdanne seg til håndtverkere fordi all jobben går til billig arbeidskraft, så sitter vi her i landet uten faglig kompetanse innad.. det er ikke kult når det kke lengre er like lukrativt å arbeide her i landet i en eventuelt nedgangstid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...