Mayken Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Så på en av teletubbiesfilmene til snuppa at de laget dette selv. Fikk med meg at de puttet vann, mel og kondittorfarge i en bolle og kokte det "stivt" etterpå. Men vet ikke om de hadde noe annet i eller hvor mye av hver ingrediens. Noen som har laget dette før?
Zitro Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 HJEMMELAGET PLAY-DOH 5dl hvetemel 1 1/2dl salt 5dl kokende vann 1 1/2ss olje 1 1/2ss sitronsyre Ønsket konditorfarge Bland alt det tørre. Ta oljen i det kokende vannet og hell dette på det tørre.Rør rundt. Etterhvert må deigen knaes sammen.Pass på for det er varmt! La deigen kjøle. Når deigen ikke er i bruk, pakker du den inn i plast, så varer den lenge
Mayken Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 takk for oppskriften. Må i butikken og kjøpe inn sitronsyre jeg da. Hadde håpt på ingredienser jeg kanskje hadde i skapet fra før. Kommer meg ikke i butikken før i ettermiddag og snuppa er hjemme fra barnehagen i dag:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå