Gå til innhold

Hvor lang reisevei har du/dere til jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 30-35min til jobb - men 1time til 1.30t hjem igjen.

Kommer hjem mellom 17 og 1730.

Samboeren har 15min, heldiggrisen :P

Han henter Daniel, rydder opp det som trengs i leiligheten og lager mat til jeg kommer hjem. Det er deilig - men allikevel.. Hater å komme hjem så sent.. *grr*

Liker å kjøre bil, det å kjøre til jobb er bare gøy:)

Men, tilbake igjen er det køen.. DET er kjedelig..

Nå er det nøyaktig 5.5t til jeg skal kjøre på jobb.. ;o)

Lager boller nå, så Daniel skal få kose seg litt før han skal i bhg..

Mister så mye tid med han på kvelden, så får heller gjøre noe koselig på morgenen... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pendler 4,2 mil en vei.

Busser til jobb jeg da nettopp pga køer og greier. Men jeg bruker jo en time hver vei da, og det er klart det er slitsomt.

Så jeg prøver å jobbe så tidlig som mulig på dagen slik at jeg får dratt fra jobb 1500. Kun for å få tid sammen med poden. Problemet er at når en står opp 0420 hver dag så må en nesten legge seg samtidig som 2 åringen for å kunne fungere.

Sambo har lastebilen stående utenfor så han har vel null reisevei. Men det er han som henter og leverer i barnehagen pluss at han lager middag hver dag.

Hater hele situasjonen så mitt høyeste ønske er vel å finne en jobb nærmere hjemme, men det er vanskelig.

Skrevet

Jeg og hater det hele. Aller mest vil jeg bare _si_opp_, men vi trenger pengene.

Jeg er kjempeglad i jobben min, men.. Jeg elsker sønnen min mere og vil ikke ha det slik i flere år fremover. Vi driver og ser etter leiligheter nå, så når og hvis vi får flyttet skal jeg finne en annen jobb.

Uansett har jeg kontrakt frem til jul - den kommer til å bli forlenget - men jeg vet ikke om jeg vil jobbe der mer.

Skal ha et ekstra øye på Nav nå frem til kontraktsfornyelsen, så kanskje jeg får en jobb nærmere.

Hadde gjort mye å sluttet 1530 f.eks og kommet hjem innen 16.

Når jeg kommer hjem fra jobb, har det skjedd en del ganger at Daniel har sovnet på sofaen.

Men, de fleste dagene er han i seng kl 1930-2000 - blir altfor liten tid med han :o(

Især når bhg gjerne vil ha han der innen 0930 - for å kunne starte dagen med alle barna.

Kan liksom ikke forvente at de skal vente på en gutt, fordi mammaen jobber sent...

De er fleksible da - har en god dialog med bhg - det er godt :)

Skrevet

3 minutter....

Før jeg fikk barn var den lengre men nå jobber jeg som vikar og tar kun de jobbene som ikke starter for tidlig/slutter for sent. Men det beste av alt er den korte veien:o)

Skrevet

Ja da har du litt kortere vei enn meg Tokatter:o)

Skrevet

Må kjøre tre kvarter/times tid hver vei. Jeg har vesla i bedrifts-bhg (må gjennom byen i rush'en), så vi kjører sammen. Måtte tidligere ha på dvd'n, men nå klarer hun seg fint i kø. Mannen min leverer så de får litt tid sammen, så starter jeg litt tidligere. Så henter jeg henne rundt kl 15, og pappa'n kommer hjem i 18.30-tida. Funker bra :-)

Skrevet

Mannen driver firma og jobber på ulike plasser, noen ganger nærme, andre ganger ikke. Nå frem til jul har han ca 1,5 time hver vei....Hjemme i åtte tida og reiser før jeg står opp. Jeg har tjue til tretti min med bil, ingen kø. Jobber ca tre dager i uka :)

Skrevet

Bruker 15 min, inkl kjøring innom bhg..

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lang vei jeg har i km, men turen om morgenen (uten altfor mye kø - jeg kjører mot køen) tar meg ca 15 min, noen ganger 12. Hjem tar det meg mellom 15 og 20 min, da er det littegrann mer kø siste stykket hjem. Gubben har ca halvparten av veien målt i km enn meg, men han bruker like lang tid (eller lenger) som meg hjem, siden han må stå i kø med halve kommunen + nabokommunen bare for å komme ut på motorveien der jeg allerede står (selv om vi slutter på likt). Fantastisk deilig å kunne ha middagen på bordet til 16 og noen ganger før!

Skrevet

Ja, har jeg vunnet? Men det er OPP, altså :-)

Det var ca. 7 min. gangeavstand før, inntil sist februar, men nå er det mye mer praktisk!

Skrevet

35 minutter gange eller 15 minutter sykling en vei. Med køene her i distriktet bruker jeg mye kortere tid enn de som kjører. Likevel. Tror du folk går eller sykler? Neida. Kø er morsomt:)

Skrevet

Jeg har vel et minutts gange. Samboer har 25 minutter eller 1,5 time. To jobber.

Skrevet

Jeg har 20 minutter med buss, 15 minutt hvis jeg har kveldsvakt.

Tenk hvis alle hadde tatt bussen til jobb bare en dag i uka, da hadde man fått bukt med mye av køene, kanskje noe for deg å tenke på, HI?

Skrevet

Før brukte jeg 20 min med buss.

Når jeg starter i nyjobben kan jeg gå på 10 min.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

7 min med buss til ene deltidsjobben, 15 min med buss + 10 min gåing til andre. Til skolen har jeg omtrent 10 steg - fra soverommet til stua - siden jeg tar nettbaserte studier=) deilig!

Skrevet

Jeg må kjøre en time før om jeg har dagvakt (tar fort 1,5 time hjem), 45 min før om jeg har kveldsvakt (30 min hjem) og 30 min pr vei om jeg har nattvakt. Har derfor ordnet meg en nattevaktsstilling som jeg skal tilbake i etter permisjonen. Skal uansett følge med for å se om noe i nærheten kan virke interessant, men tviler på det. Jobben er så bra, så tror jeg bare må holde ut nettene:)

Skrevet

Bruker vel 7-10 min til jobb jeg.

Mannen bruker under 5 min. :)

Deilig å ikke ha store reiseutgifter.

Skrevet

20min:) Men må skifte da jeg kommer på jobb, så regner 30min;)

Skrevet

temine: Er tøft å jobbe natt - beundrer dere som klarer det :o)

Broren min gjør det, og han er singel og har ikke familie. Ser på han hvor mye han mister av dagen.

Har sett ett par av de som jobber om natta, som HAR familie her inne på dib. Jeg tror jeg hadde vært sengeliggende etter jobb jeg ;o)

Blir vel uansett prioriteringer og en livsstil i slikt uansett... :)

Og kakemonsteret: Jeg jobber såpass langt oppe/bortevekk fra selve sentrumen (og ikke minst hjemmet....), at det ville tatt meg lengre tid å ta buss, enn å kjøre bilen.

Og prisen for meg utgjør en god del - da det er billigere å kjøre bil slik jeg jobber.

Jeg ville måtte tatt buss, t-bane OG tog/buss for å komme hjem.. Ville ikke spart tid heller, tvert imot.

Skrevet

30 min ca. i rusjen hjemmover kan d ta lengre tid:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...