Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 At noen sier de er sykmeldt pga bekkenløsning feks (evt andre typiske svangerskapsplager) men at det er egentlig pga andre årsaker? Har lagt merke til at mange snakker om at hun kunne ikke hatt bekkenløsning osv. eller kunne vært kvalm fordi hun trente o.l. Mange slike ting. Jeg sier det er pga bekkenløsning ovenfor omverden, men egentlig så er grunnen at jeg er deprimert. Og det vil jeg ikke at alle og enhver skal vite. Er det noen som kan forstå dette?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 jepps, det er fullt forståelig. jeg tar det som en selvfølge at folk lyver om helseplagene sine, og håper de har vett til å fortsette med det!!! og det mener jeg også!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Det er ingen som har noe med hvorfor du er sykemeldt - det er en sak mellom deg og legen din i første omgang, og kanskje nav i neste. Er en uting når slekt og venner og kollegaer er nødt til å ha en "gyldig årsak" til at du ikke går på jobb. Bli frisk igjen depresjoner går som regel over, det gjør ikke alltid bekkenproblemer. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Heheh, nå vet jeg ikke helt om du var ironisk eller om du virkelig mente det! Men jeg føler at hvorfor du er sykmeldt er privat. Det burde holde med å si jeg er sykmeldt. Ikke at du må oppgi grunn for alle og enhver... HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Synd at depresjon er en lavstatussykdom. Det er jo veldig vanlig. Men det er ikke lett å svare, når noen spør i forbifarten: "Hei! Åssen går det?" "Jo, takk, jeg er så deprimert for tiden at jeg er sykemeldt!"
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Tusen takk for et koselig svar! Ja, jeg vet jeg kommer til å bli frisk men akkurat nå er livet litt tungt og vondt. Men jeg takler det bra men det tapper meg for krefter og energi så har ikke sjangs til å fungere i jobb. Men som du sier... alle vil ha en gyldig grunn... Er forøvrig veldig enig med det du sier. Det er en privat sak melom pasient og lege. HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Skjønte ikke helt den der jeg? Hva mente du? Det er jo slike ting du ikke forteller alle og enhver. Jeg er ikke flau over å fått diagnosen deprimert. Jeg har en veldig god grunn til å være deprimert (og tro meg jeg har kjempet imot, men desverre tok minnene overhånd), så om noen måtte mene jeg har lavstatus pga det så får de tenke det. Det bryr ikke meg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå