Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg lurer på om det finnes noe dokumntert virkning av fysioterapi når det gjelder parkinson pasienter, og hva slags behandling som kan være aktuelt. Jeg vet at det ikke er noe helbrednde effekt, men at det kanskje kan gjøre pasienten mindre stiv o.l. Takker mye for svar : )
Reveenka Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis du søker på "parkinson" + "fysioterapi" på feks Kvasir, får du opp over 1000 treff...
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Joda, vet det, men jeg kunne tenke meg å få en uttalelse fra en fyioterapeut utifra sin faglige kompetanse på området..
Reveenka Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Du som er sykepleierstudent må tenke på kildekritikken, vet du - dib som referanse er lissom ikke allverdens syns jeg. Du aner jo ikke hvem eller hva som svarer deg.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har søkt mye på nettet og lett etter litt forskjellig, men jeg er i en diskusjon med en fyioterapeut som mener at fysioterapi på parkinson pasienter ikke er prioritert på sykehjem fordi det er en degenerativ sykdom...man blir jo ikke bedre selv med fysioterapi, men jeg tenker at man kan opprettholde noen av funksjonene lengre, forebygge falltendens o.l. Hadde var interessant med uttalelse om temaet fra andre fysioterapeuter...jeg tror jeg hadde merket det hvis noen her hadde utgitt seg for å være fysioterpeut og ikke være det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå