Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Jeg har endelig fått time hos angstklinikk og skal til behandling der i morgen. Til tross for at jeg fungerer helt flott i dagliglivet med stort sosialt nettverk, en fantastisk mann og god jobb er jeg mye engstelig og sliter med enkelte daglige gjøremål som omfatter kø, offentlig transport osv. Det jeg er så redd for er at det jeg sier til behandler om mine angst-tanker og mine begrensninger grunnet angst skal føre til at barnevernet blandes inn og at jeg blir fratatt barnet. Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Nå skal jeg si deg noe som virkelig kan berolige deg(håper jeg da;)) Jeg har flere barn, deriblant en med ADHD. Den med ADHD er tenåring nå, og har vært borti mye skummelt og kjenner derfor polititet godt. OG polititet kjenner ham, så klart. Jeg har hatt frivillig hjelp av barnevernet i mange år, og også hatt angst. Nå får jeg et nytt tiltak fra barnevernet(snille dem:)): og det er hjelp til å organsiere huset, med rydding og rutiner. Jeg har selv nettopp begynt på utredning for mulig ADHD/ADD selv. Likevel har det aldri vært snakk om omsorgsovertakelse. Aldri. Så det skjer ikke bare pga psykisk sykdom som det du har. Det går på din omsorgsevne og ikke dine plager. Du skal vite at MANGE du ser rundt deg til daglig, sliter psykisk. Men de ser ut som om de fikser livet flott, sånn utenfra. Dette vet jeg, og det er ikke bare noe jeg tror:) F eks ville du aldri utad se noe av dette på meg, og jeg ville ikke gjettet det om deg om jeg hadde truffet deg:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Tusen takk for det innlegget.. det hjalp. Jeg må jo være ærlig mot behandler når jeg har sjansen til å begynne arbeidet for å bli bedre. Du hadde nok ikke sett det på meg nei, alle som ikke kjenner meg blir veldig overrasket når jeg forteller dem at jeg sliter med angst. Jeg er veldig ærlig om det vanligvis, men kan være flink skuespiller for kollegaer på jobb osv. Jeg er veldig omsorgsfull, og gleder meg så mye til å bli mamma, men jeg er redd for ikke å bli god nok.. Jeg vil ikke risikere at hun tar etter mine stressymptomer.. Jeg får nevne til behandler at jeg er redd for at jeg skal bli fratatt barnet mitt grunnet angst.. Nå har jeg jo barnefaren her også da som er mer enn litt stabil.. han er en sånn typisk klippe, så om jeg skulle bli nervøs av meg så er han motsatsen til det.. HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Helsepersonell skal gi melding til barnevernet om det dukker opp noe som gjør at du er uskikket som mamma. MEN det er bare det de skal gi melding om - ikke de vanlige tingene. Barnevernet pleier gjerne å be leger og sykehus om hele journaler og epikriser om det skulle dukke opp bekymringsmeldinger fra et eller annet hold - det har de ikke rett til. Å ha angst gjør deg ikke til en dårlig mamma i det hele tatt men det er slitsomt, så jeg tror du er klok som vil gjøre noe med den. Jo mindre du kaver med angsten, jo mer energi vil du ha på barn og mann og nettverk du skal vel i progressiv terapi, og det skal være veldig effektivt. Vær ydmyk i forhold til deg selv og prøv å finn ut hva som trigger angsten din, så blir det bedre. Om du legger inn sensur hos de som skal hjelpe deg, så hjelper ikke behandlingen. Det går fiiiiint detta!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Takk igjen Jeg skal være ærlig. Jeg vet egentlig at jeg blir en bra mor, men er redd for at noe jeg sier kan tolkes feil av behandler liksom.. Vi får se hva som skjer i morgen. Jeg er i alle fall takknemlig av endelig å ha fått plass! HI
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Du er faktisk en mye bedre mor enn du tenker, nettopp fordi du gjør noe med plagene dine:) Og ja, vær ærlig, det er det beste for hjelpen og behandlingen du skal i gang med:) Lykke til:) Hilsen første NN som svarte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå