Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Eller hva de heter.. De som er karamelliserte. Jula begynner jo å nærme seg med museskritt og kunne derfor tenkt meg å begynne å øve meg litt på enkelte godsaker;)
Lemonia Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Det er kjempelett. Smelt sukker i en panne og rør inn hele mandler. Hell alt utover et stekebrett kledt med bakepapir og la stivner før du brekker opp i biter.
Kulå Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Det lagte jeg i fjor, stor suksess... mmmmm, gleder meg til å begynne på juleting... Men så var det den oppskrifta da, må visst lete den frem. Legger den her etterhvert
Puuzen86 Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Her er en god enkel oppskrift på brendte mandler:) 1 dl manlder 1 dl sukker 1 dl vann Skyld mandlene, men ikke skold de. Ha sukker og vann i en stekepanne, la det koke til vannet er nesten helt dampet inn. ha i m,andlene å la de stå til vannet er borte. Tøm det over på en silikom matte eller bakepapir å le det stivne å bli litt kaldere før du knekker de opp. Brukte denne oppskriften i fjor, å ga bort noen glass til jul. kjempe suksess:D:D
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Disse skal jeg prøve i år , søkte på brente mandl 3 dl skåldede mandler 2 dl sukker 1 dl vann 2 ts bakepulver Allehånde, kardemomme, kanel, malt ingefær (1-2 ts av hver etter smak) Framgangsmåten er som flere andre har skrevet, bakepulveret gjør at hele greia bruser og sukkeret som skal karamelliseries blir på en måte mer porøst. Gamle tante laget en porsjon med og en uten krydder.
FuckFace Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jeg tror det er en fordel å ha en gaffel med smør på når du skal spre mandlene utover bakepapiret. Mener å ha hørt det en gang. Bare et lite tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå