Torshov!! Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Er vel snart 8 uker på vei og nå begynner jeg allerede å få problemer. Har hatt problemer begge de to foregående svangerskapene også så dette lover ikke godt. Blir kjempeglad om noen har noen gode tips!! Ja, jeg drikker masse vann...spiser knekkebrød og ca. 3 frukt om dagen. og grovt brød... normal kost altså, men er veldig dårlig til å lage kreavtive middag så det går ikke... Det må være noe enkelt og smart;-) Alle tips tas i mot med stor takk!
Yarn Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Klarer du svisker? Funker iallefall som et skudd på "Mini", hehe (ja, det var jo ikke middagsforslag da, ser det var det du ville ha, men.. )
Yarn Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ellers tenkte jeg på grønnsaker. Masse fine fiber der. Raskt å koke noe ekstra grønnsaker ved siden av middagen.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Sliter med det samme. Tipset apoteket gav meg var å drikke masse biola. Evt ta idoform med melkesyretabl. Du kan også bruke dufalac, som vil få igang systemet om du sliter med forstoppelse eller at det er veldig hardt.
Yarn Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 .. eller "i do-form" som man kan kalle det.. .. jada, vet jeg har litt sliten humor her..
wowo Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Jeg var veldig plaget, kjøpte laktulose på apoteket og det funker. Det er ikke skadelig for barnet. De anbefaler deg å ta det daglig, jeg har ikke gjort det da magen har gått seg litt til nå. Men er glad jeg har det i hus, og kommer til å ta det igjen dersom problemet oppstår..
ma20 Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg sliter også med treg mage, men merker at biola og den yoghurten "activia" hjelper mye.
SiMaMi Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Slår meg på Biola tipset... fikk ikke til og gå på do på en uka og trøkka i meg alt jeg fikk høre av kjerringtips! Det som funka best var Biola, kjentes ut som skikklig tarmskylling, når jeg kom meg på do! det var deilig det:D Nå drikker jeg det hver dag sammen med frokosten og er helt normal i magen igjen:)
to_tette? Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 I tillegg til masse frukt, kan du spise masse svisker eller tørkede aprikoser. Tørkede aprikoser virker nesten bedre enn svisker synes jeg... og smaker litt bedre. Kiwi. Masse vann, minst 2 L per dag.
håpogtro Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er også treg imagen. Var det sist graviditet også. Da kjøpte jeg noe eplecider kapsler eller noe i helsekosten som jeg ble anbefalt. De virket kjempebra ! Husker ikke hva de heter, men de vet det kanskje i helsekosten. Skal ut å se om jeg får tak i noe i dag.
Torshov!! Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2008 Takk for mange gode tips!! Må ut å kjøpe biola,svisker, aprikoser skjønner jeg. Går ikke det får jeg skaffe epleeddik kapsler og dufalak eller liknende!! Frukt og grønt jobber jeg med å få i meg nok av også... er så lett å ty til litt enklere løsninger ;o)
snuppene 09 og 11 Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 legg svisker og linfrø i vann, la det stå natta over.. og spis noen skjeer av det hver dag... ellers så går det ann å få kjøpt sviskejuice. jobber som sykepleier, og dette er det vi bruker for å hjelpe pas med trege mager... om man ikke skal bruke medikamenter da...
Raff Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Noe som funker bra er havregrøt med hvetekli i. Så hvis du klarer havregrøt f.eks til frokost, har du 3-4 ss kli per porsjon. Ha også oppi frukt eller rosiner, og 1 ts kanel. Jeg har mye treg mage, også før jeg ble gravid, men havregrøt med kli funker bra. (lager den med vann, ikke melk. Vet ikke om det blir samme effekt om man lager den med melk.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå