Gå til innhold

Godt råd mot dårlig ånde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig ånde sitter stort sett i tungen... Puss tunga :-) Bruk tanntråd også og munnskyll

Skrevet

-God tannhygiene er et must. Det er viktig å bruke tanntråd.

- Hold spyttsekresjonen i gang: tygg sukkerfri tyggegummi eller sug på sukkerfrie pastiller.

- Sunn mat som frukt, grønnsaker og grovt brød gir mindre tendens til dårlig ånde, og motvirker dannelsen av bakterieplakk.

- Drikk rikelig med vann, både for å holde munnen fuktig, og for å skylle vekk matrester.

- Sinktabletter kan hjelpe mot dårlig ånde. Dette får du kjøpt uten resept på apoteket.

- Skyllevann til å gurgle halsen med morgen og kveld får kjøpt uten resept på apoteket.

- Fjern eventuelle propper i mandel-kryptene.

- Dersom du har forsøkt alt og fremdeles har dårlig ånde, gå til legen og få en undersøkelse.

Klippet og limt fra http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320407

Kvasir rocker ;-)

Skrevet

tannkrem med sink skal også hjelpe.....i tillegg til det som er nevnt ovenfor

Skrevet

Føler mange av rådene som gis i legespalter osv er så opplagte. Og når folk spør om råd mot dette, er det oftest noe som virkelig plager dem.. og Som pappalille også nevner; det kan sitte stinkende pusspropper i mandlene- de er ofte årsaken til skikkelig dårlig ånde., og det er ikke alltid like enkelt å få fjernet selv.. Hos meg hadde det dannet seg dype ganger i mandlene som var fulle av slike ekle propper, så når jeg prøvde fjerne dem fikk jeg bare ut toppen av isfjellet. Og de stinket!!!!!! Så- jeg gikk til det skritt å fjerne mandlene for dette forringet livskvaliteteten min.. ble engstelig i sosiale situasjoner fordi jeg hadde fått noen kommentarer om dette opp gjennom årene.. Selv om det er 10 år siden jeg fikk mandlene fjernet, drømmer jeg fortsatt at jeg får negative kommentarer om dette og at folk trekker seg unna. Selv om sambo påstår at jeg ikke har dårlig ånde..

Skrevet

Oi, hvordan vet man at man har det, da?? Slike propper, altså..?

Skrevet

Hvite, ekle klumper kommer ut av og til. De stinker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...