Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Har en gutt på 19 mnd. Han hoster og hoster. Gjort det i 3-4 uker. Vært ofte hos legen, fått div. som ikke hjelper i det hele tatt... Hosten forsvant noen dager med flutide, men den kom igjen for fullt i går natt.. Så han hostet halve natt til i dag. Hostet mye i dag, å nå får han ikke sove pga. dette.. Han har time hos legen til fredag. Men ingen har lyttet på han på noen uker nå.. Er det dumt å ringe legevakten for råd? Paracet er vel liten vits i? Han blir ikke søvnig av den, å den tar vel ikke vekk hosten..
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Ring legevakten og forklar situasjonen. De er som oftest behjelpelig :-) Lykke til
trillemamma Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg hadde ventet til fredag. Ligger han og sover? Når min gutt er plaget med hoste, sitter han og sover, enten i sofaen eller i sengen. Det er det eneste som demper hosten.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Kan du ikke få fremskyndet timen hans til i morgen formiddag da? På legekontoret hos oss bruker de ihvertfall å være veldig behjelpelige for bekymrede foreldre.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Synes det er unødvendig å ringe legevakten ikveld. De får uansett ikke hjelpet det med noe utover den hjelpen du allerede har fått. I og med at han har hatt en langvaring hoste kunne det kanskje vært en ide at gutten din tar noen blodprøver får å utelukke stille lungebetennelse f.eks? Men synes dette kan vente til legetimen derer har. Dere har sikkert prøvd det som er å få av hostestillende på apoteket?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, vi har vel prøvd det meste. Sikkert ingenting annet å prøve.. Tenkte bare på at ingen har lyttet på han på en stund. Å hosten har blitt så mye værre.. Nei, har hevet sengen hans =) Kan prøve å få timen i morgen, men tror det blir vanskelig.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Legevakten er et tilbud for akutt syke utenom fastlegens åpningstider.. Er dette akutt sykdom synes du??? Jeg vil anbefale deg å heller prøve å få time hos egen fastlege i morgen evt vente til fredag, det er fastlegen som kjenner han og vet hva som har vært prøvd.. Du kan jo da evt be fastlegen henvise dere videre til barnelege om du føler at fastlegen ikke klarer å "kurere" problemet..Ta heller kontakt med legevakten om gutten blir syk med feber og/eller nedsatt allmentilstand.. Å hoste så mye at man ikke får sove er veldig slitsomt men slettes ikke farlig. Gi gutten godt med drikke, det løser opp evt slim og hev sengen ved hodeenden slik at han får puste litt lettere og blir mindre irritert i luftveiene.. (men unngå melk og saft da det kan gi mer slim..) Lykke til og god bedring til gutten din!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Det høres jo nesten ut som astma og da er det flere medisiner (foruten Flutide) som kan hjelpe. Dette kan de gi deg resept for på legevakten, så jeg synes du skulle dratt dit for en konsultasjon! Det er jo det de er der for!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Om jeg ikke tar helt feil har du også innlegget om 2 mnd med søvnproblem og hoste... Samme som du hadde for en liten stund siden og.. Om hvor sliten... Skjønner at du er bekymret, men kanskje du stresse litt mye? Kanskje du burde få litt avlastning? Om han nettopp har begynt i bhg er det ikke uvanlig med mye hoste den første tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå