Gå til innhold

adventskalendertråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til adventskalendere:

Til lillemor på 15 mnd nå har jeg planlagt å kjøpe duplo-dyr i forskjellige typer. Både gårdsdyr og andre dyr. Så får hun et hver dag. Kankje en ny smokk en dag

Til storebror på 6 år er jeg blank!! Noe skoleting blir det vel; fargeblyanter, viskelær i tøff utgave, ny truse(Dumt?) strømpebukse, sokker?????

I fjor fikk han et puslespill med 60 brikker som jeg fodelte slik at han kunne pusle de sammen etterhvert som han fikk de. Så ble bildet større for hver dag. + et par non stop el.l pr dag. Litt mer godis i helgene.

Et år fikk han brio jernbaneskinner. En skinne pr dag, men det ble kjedelig!

Husker han fikk duplo da han var året. Først fikk han den store boksen med bare noen få klosser i, også fyltes den opp mer og mer for hver dag. DEt var gøy syns han. Men nå har lillemor så masse duplo, at det er uaktulet å kjøpe klosser til henne.

Flere tips mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte et diger LGO sjørøverskip i fjor, og delte bitene opp etter tegningene i boksen, så det ble helt ferdig på julaften. Det var morro!!! Han skjønte at adventskalenderen er en ventegreie, og ikke litt julaften hver dag. fint med et prosjekt! Jeg har lært det av phantomet :-)

Skrevet

Det med å kjøpe noe stort og dele opp var jo rett og slett litt lurt...

Det skal jeg jammen tenke litt mere på.

Jeg går også å lurer på hva jeg skal gjøre med julekalenderen i år.

De store ungene er her jo bare 50 %.

Men til det du lurte på ang 6 åringen din...

Jeg har jo en 8 åring hehe, han stiller vel omtrent i samme kategori.

Her er biler populært. Spesielt HotWheels. Sånne kort er også poppis. Fotball-, Pokemon- eller Duel Master-kort. De har jeg delt opp i 3 som regel.

Og så bestemmer jeg meg for en pepperkake-bakedag og den dagen får de pepperkakeformer med en lapp om at i dag skal vi bake.

Jeg synes det er hyggelig å pakke inn litt opplevelser også, sånn innimellom.

Så om det er ting du vet dere skal på, er det jo en god ide å pakke inn billetten i kalenderen.

Jeg prøver å holde kostnaden nede litt, for det baller fort på seg når det er en hel liten gjeng som skal ha kalender :o)

Skrevet

I fjor kjøpte vi en boks med lydbøker - alle om Mormor og de 8 ungene og fordelte utover på kalenderen. EldsteMann skjønte etterhvert hvor cd-ene hang og han var ønsket myyyye heller leker. Etterhvert ble det de lydbøkene han aller helst ville høre, så de ble en suksess.

Briotog og skinner er jo fint. Aktiviteter likeså. Bakedag, eller forestilling kan anbefales. I år skal begge få forkle en dag og bakedag den neste, det er planen.

Undertøy, sokker og andre små nødvendigheter som er kanskje ikke så spennende, men hver dag er jo ikke julaften.......

Skrevet

Hos oss blir det billetter til Hakkebakkeskogen, dit skal vi uansett. Og så pepperkakeformer den dagen hele vennegjengen skal samles for å bake. Noe lim eller glanspapir den dagen vi skal ha juleverksted. Storebror skal få en rebus som ender i et mattespill for DS'en hans. Lærerikt og morsomt tror jeg. Lillebror får "mat" av tre til lekekjøkkenet. Mange smådeler som kan deles opp i flere pakker. Jeg håper på å komme på flere ting som knyttes til ting vi skal gjøre. En fin juletrepynt til hver på lille julaften kanskje? Da pyntes treet hjemme hos oss.

Skrevet

Så flinke dere er da...

Her kjører vi sjokoladekalender. En om morgenen og en etter barnehagen. Bestemor kjøper alltid en i tillegg til meg:-)

En gang for maaange år siden lagde jeg derimot en gavekalender til mannen min. Kjøpte masse stæsj på Clas Olsson, delte opp i passe porsjoner og la de i en bøtte som jeg hadde svøpt i nissepapir:)

Stor suksess:o)

Skrevet

Vi har jo en hel liten flokk å kjøpe kalender til.

Vært mye biler, smokker og annet smått. Forrige gang vi kjøpte pakker til alle hver dag tror jeg kalenderen kom på 2000+. Det er for mye egentlig. Sælig nå det også blir julenissegave og 1.juledagsgave i tillegg til julegavene (Dumt å starte en tradisjon uten å tenke på hvor mye ekstra det blir.... Ungene liker ikke å fjerne tradisjoner heller, hehe)

Så nå pakker vi inn 24 pakker, så får hvert barn 6 pakke før jul, i tillegg har de hver sin sjokoladekalender.

Husker vi hadde det slik når vi var små også.

Min tante som og ha 4 barn har hatt en kalender hvor de hver dag har trukket en lapp om hva som skal gjøres. Alt fra julekort, baking, pakking, pynting og faktisk vasking. Det har visst fungert veldig bra.

Ellers har jeg tenkt på å bruke en julekrybbe som fylles opp for hver dag.

Kanskje vi skal lage en, litt sånn som vertshus den gyldne hale om dere husker den. for oss er det viktig å lære dem hvorfor vi feirer jul også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...