Gå til innhold

Ja, da har jeg begynt å jobbe igjen:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel si jeg fikk en pangstart i går. Det var faktisk ikke morsomt i det hele tatt. Ny plass, ny leder, nye kollegaer.

Værsegod, her er dine pasienter for dagen.. Begynn å jobbe...

Gikk litt bedre i dag da. Jeg savner kontoret mitt jeg, savner den gode, gamle arbeidsplassen min...

Men, men, det går seg vel til etterhvert.

Lille Smulte storkoser seg i barnehagen. Vi har hatt en lang innkjøring med korte dager, så hun er blitt godt kjent med personalet og de andre barna der. Smiler og leker og spiser bra, og da kan jo et mammahjerte roe seg litt:) Dessuten har hun jo storebror i samme barnehage, og han er veldig opptatt av å vise henne fram til de andre store barna og passe på at hun har det bra. Go gutten min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til på jobben da!!

Gruer til det er min tur i januar. Skal egentlig begynne 2 januar, men har bhgplass fra den 5. Så må vi vel ta innkjøring i bhg fra den dagen. Ser ingen vits i å begynne så mye før jul, siden hun skal ha fri hele jula. Vi har vært på besøk et par ganger allerede, og hun ble fort husvarm og krabbet rundt sammen med de andre ettåringene.

Skrevet

ååååååååååååå.... Man vil jo bli tatt imot, og det ble ikke du... Så trist! Jeg håper det blir bedre etterhvert! Så heldige de er som har hverandre i bhg, da er det trygt og godt for dem, så dakan du bruke energien på å lage det koselig for deg på jobben. jeg har litt for mange sykepleiervenninner som fortelle om dritdårlig arbeidsmiljø, og at de strever med å ha det trygt og hyggelig og effektivt med "den gamle skolen". Sammenslåinger og rare plasseringer av pasienter, for få på jobb og dårlig oppfølging, vel da blir det dårlig stemning, og det er synn!

Jeg håper du finner gode ting på jobb snart, så det ikke blir tungt å komme seg ut av huset om morgenen!

god klem fra

Skrevet

Æsj, det er så dumt når man får en slik start.

Det er som regel noe man går å gruer seg for, og når man så ikke blir godt mottatt, da....... dumme folk!!!

Får håpe det bedrer seg fort, at du kommer inn i nye rutiner og nye pasienter og ikke minst blir godkompiser med de nye kollegaene dine.

Da blir det sikkert gøy å fyke avgårde på jobb igjen.

I dag heier jeg på deg

og blåser bort dårlig tid og dumme ting slik at det bare er fint og flott det som er igjen :o)

HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA

BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSSSS PUST PUST

Skrevet

Takker for gode ord og blåsing:)

I dag har det gått litt bedre. Det er egentlig noen år siden jeg jobbet med pasienter ( bortsett fra noen helger her og der ), så det var litt av en omstilling.. Jeg har ikke en dør jeg nå kan lukke hvis jeg føler for litt alenetid, og det savner jeg. Den nye arbeidssituasjonen innebærer også turnusarbeid, noe som jeg er fritatt fra ( fra legen ), pga min sykdom som forverrer seg ved store avvik fra mat og soverutiner.

Og fritak, det blir snakket om!!! Jeg har allerede fortalt opptill flere ganger om hvorfor jeg ikke jobber kvelds og nattevakter, og er egentlig litt redd for å bli tatt for å være ei syte...

Men jeg tenker også at det er bedre at folk vet hvorfor, enn at det blir hvisket og tisket om.

Dessuten er jeg hver 8 uke til behandling, som forøvrig tar en hel dag, og da setter jeg meg ikke opp på fridag i turnusen. Det er jo ikke fri for meg å sitte med ei nål i armen hele dagen..

Det er ikke så morsomt å begynne i ny jobb med mange krav og tilrettelegging fra min side.

Nei, dette ble visst et syteinnlegg allikevel..

Men folkene på jobben virker hyggelige og trivelige. Og så er det jo et par fra min gamle avdeling, så da er det ikke så ille.

Skrevet

Mang en gang undres jeg over at man ikke tar større hensyn når omstillingsprosesser settes i gang. Hvorfor tar man ikke med seg det som fungerte tidligere og sørger for at vesentlig informasjon ikke bringes videre? Din tidligere sjef og din nye sjef burde jo sikret at dine behov var synliggjort og at de tilretteleggingene du trenger var på plass på forhånd. Det skal jammen en sterk rygg og en klar tanke for å klare å stå for det man trenger når alt blir møtt med en svak motstand og mistenksomhet fra den man er avhengig av støtte fra!

Jeg synes det er helt urimelig hvis du skal bruke fridager i turnusen på nødvendig behandling! Du er tøff som forteller alle som lurer, jeg tror også det er bedre å svare enn at folk skal spekulere... Igjen synes jeg kanskje at lederen din kunne bedt om lov til å si noe kort på et personalmøte så var dere ferdige med det.

Sender deg en stor klem og håper overgangen til jobb blir bedre etter hvert. Fine kollegaer og noen gamle kjente er i hvert fall bra :-D

Skrevet

HUff så kjedelig. Kjipt når leder ikke tar seg tid og bare satser på at du kommer in i varmen med egen hjelp.

At lille Smulte storkoser seg i barnehagen og har storebror som beskytter er veldig bra :o)

Siden du er fritatt fra turnusjobb så skal du jo ikke bruke fridagene dine til medisinsk behandling. Hvis arbeidsgiver er IA bedrift så har de ett stort ansvar i forhold til tilrettelegging av arbeidet ditt. Som kronisk syk så må leder ta hensyn til deg og dine utfordringer for å unngå at du blir dårligere.

Jeg skal krysse fingre for at det går seg til veldig snart slik at du trives med jobben og kan hente litt overskudd der!

Stor klæm fra

Skrevet

Æsj! slik skal det ikke være å komme tilbake på jobb igjen!!

Takk og pris for at Smulte og Storebror har det fint i barnehagen så trenger du ikke å bruke så mye av kreftene dine på å tenke på det.

Håper at det bedrer seg. Du er tøff som velger å svare på spørsmål og korridorhvisking. Jeg tror også det er lurt, selv om det koster å rette ryggen!

stor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...