Gå til innhold

Noen med barn på 4,5 og 7 år her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger de seg om kvelden?

Har en gutt på litt over 7 år, ei jente på 4,5 år og minsta på 4,5 mnd. Minsta legger seg ca åtte, og de to største ca 20.30.

Er det tidlig/seint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er 6 år, 4 år og 16 mnd og alle legger seg litt før kl 19.30. For mine barn som må opp kl 6.30 dagen etter på hverdager ville 20.30 vært altforsent på kvelden ja! Eldstemann tror jeg skal få legge seg en halvtime senere nå over jul, han virker som han begynner å bli klar for det, men de andre trenger søvnen.

Skrevet

Har ei jente på 5år og en sønn på 1år. Minstemann legger seg kl 19 og med eldsta så er det 20.30 :-)

Skrevet

Mine er 4,5 og 7 år. De legger seg rundt halv åtte-åtte.

Skrevet

Min eldste er 7 år (2.klasse), han må på badet klokka åtte og er under dyna med lyset av til 20.30. Da våkner han av seg selv, blid og uthvilt mellom 6 og 6.30 morgenen etter, så det er akkurat passe med søvn for han tydeligvis.

Mellomste er 4,5 år og han må ligge i senga med lyset av til klokka åtte, da våkner han av seg selv mellom 6.30 og 7 morgenen etter. Siden vi må opp senest klokka syv passer dette greit for oss/han.

Minste på 16 mnd legger seg mellom syv og halv åtte og sover til 6.30.

Så mine leggetider er ikke så forskjellig fra dine, bortsett fra 4-åringen da. Han kan godt være oppe til 20.30, men da må jeg dra en sur og trøtt unge ut av senga om morgenen og det er ikke noe greit. Best å la de legge seg så de våkner av seg selv, friske og uthvilte.

Skrevet

Min eldste er 7,5 år, og må være i sengen klokken 20.30.

Hun trenger ikke stå opp før 07.30, så det passer fint for henne.

Tror kanskje hun må legge seg litt tidligere om kveldene fremover, hun blir litt påvirket av at det er mørkere ute nå.

Skrevet

Forsøker å ha de i seng til 20. 21 i helgene, for da ser vi "skal vi danse".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...