lottaa Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 idag ramlet sønnen min på 2 år og 3mnd ned trappa... han har den siste tiden gått helt greit i trapper og holdt seg ordentlig.. men idag skle han på toppen og ramlet ned 6 trappe trinn da han skulle ta opp pus.. jeg vasket gulvet og hørte mange dunk, går så fort at jeg ikke rekker å reagere engang.. får tatt han opp med engang når han lander på gulvet, da blør han kraftig neseblod og hyler seg i smerte, og han har fått en stor blåveis rundt øye... han gråt og ble søvnig fram til etter en time etter han hadde detti, men etter det var det full fart igjen og alt var glemt.. tror dere han kan ha fått noen varige men? sorry langt innlegg
celodi Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Huff da!!!! De små får seg noen dasker ja... Det som er at slår de hodet sitt så skal de ikke sove på en stund,og blir han kvalm kan det være hjernerystelse..Følg med han litt og se det an..Heldigvis tåler de utrolig mye også=)
digger Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Får han lov å gå alene i trappa? Her går også lillemann fint i trappa, men tar ikke sjansen på hva som kan skje hvis han skulle være så uheldig å falle. Så trappegrind er løsningen for oss. Får ikke være alene i de rommene hvor grindene står lenge om gangen heller,
Camilla* Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Det spørs litt på hvordan den blåveisen ser ut. Hvis det er klart at det bare er øyet, og ikke for eksempel at nesebenet er trykket inn og blødningen egentlig har skjedd andre steder enn i bløtvevet over øyet, så ville jeg kanskje latt en lege se på det. Det går jo an å ringe vakthvende lege på legevakten og beskrive og spørre om råd, om du er bekymret. Hvis hodet er gnske kraftig forslått ville jeg vekket han etpar gnger i løpet av natten (sett på vekkeklokka), sjekket hvor bevisst barnet er og om pusten er normal. Stort sett går det så fint når barna slår seg. de får seg en kraftig dunk, men får bare skrubbsår og noen blåmerker. Hvis barnet ditt virker normal og du bare tror det er forslått, ville jeg ventet det av, men allikevel fulgt med i løpet av natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå