Gå til innhold

Pampers eller Libero?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry... Jeg vet det er en egen bleiedebatt, men det er liksom ikke så masse action der?

Så da spør jeg her...

Hva bruker dere av Pampers og Libero?

Og hvorfor....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker stort sett Libero til 3 åringen,men holder på med bleieslutt nå da,så det blir mest til nattebruk.

 

 

Nå har jeg fått prøvepakker på både Libero og Pampers,likte ikke pampers før,men syntes de har kommet seg veldig.

Men vi får se når småen kommer hva vi velger =)

Skrevet

Synes libero er mykere så har brukt de de første ukene, men til andremann handlet jeg lidl sine bleier, og veldig fornøyd med dem og brukte også firstprice bleiene, men nå får jeg jo ikke kjøpt på lidl og fp bleiene passer han ikke lengre så nå brukes det libro.

Skrevet

Pampers uten tvil...Har en 2 åring, den passer rett og slett best og holder bedre på tiss....hehe og bæsj.....hehe

Skrevet

Libero.

Har kjøpt 2 pakker Pampers i løpet av lillemanns 1,5 år- og aldri mer... Libero er mye mye bedre, holder bedre på alt uansett mengde.

Skrevet

Min erfaring er at Libero holder bedre enn Pampers, spesielt om natta. Har gutt. Trur det er litt forskjell fra unge til unge, så man må nesten bare prøve seg litt fram.

Skrevet

J de er forkjellg disse tutene og rmpene og ikke sikkert våre erfaringer er noe bedre enn andres...må prøves fram. Her kan vi f.eks ikke bruke up&go....renner ut på sider og alt, spesielt bæsjen...

Skrevet

Vi begynte med Libero på førstemann, fikk store bleieutslett, bytta til Pampers og de ble borte. Når Active Fit kom var det ikke noe tvil, de var sååå gode. Dette er 4 år siden, men jeg sverger nok til Pampers denne gangen også.

Skrevet

Bruker bare pampers(activ fit eller up& go) til 2 åringen. De er mye mer elastiske enn libero, samtidig som de er tynnere og tar opp like mye veske som Libero. De virker mye mer behagelige å ha på. Har aldri hatt lekasje.

Skrevet

Libero, HELT KLART! Har prøvd pampers nå og da men det har alltid endt med lekkasje og bleieutslett..

Skrevet

Her har jeg også alltid brukt Libero. Prøvde et par ganger Pamers, men opplevde flere ganger lekkasje med + at jeg syntes at Pampers føltes som en hard klump mellom beina.

Kommer til å bruke Libero denne gangen også.

Skrevet

Libero har jeg brukt hele veien på min gutt.

 

Blir en spesiell lukt når babyen tisser i pampers.

på en måte plastlukt..

Skrevet

Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg har erfart at Libero bleier funker best på gutter, og Pampers på jenter :-)

 

Jeg har to gutter som begge brukte Libero. (prøvde også pampers, men da kom det tiss oppover ryggen.

 

På jenta vår passet ikke Libero bleiene så godt, så på henne har vi brukt Pampers. Flere jeg kjenner har gjort det samme. De fleste jeg kjenner med guttebaby bruker libero, og de fleste jeg kjenner med jentebaby bruker pampers :-) As weird as it sounds ;-) He, he...

 

 

Skrevet

Jeg synes at ulike merker passer til ulike perioder (var hvertfall slik med vår jente).

 

Vi brukte libero da hun var liten baby fordi det var disse som lakk minst. Da hun ble mer aktiv byttet vi til pampers active fit (de andre er håpløse). Da tiden var inne for up&go fant vi ut at libero sine var best for henne..:) Nå bruker hun kun bleie på natta og da er det enten libero up&go eller pampers active fit...:)

 

Mitt beste råd er derfor at du bør prøve deg frem!:)

Skrevet

selfølgeli Libero...)). Når jenta mi ble født begynte eg m pampers..men etter en kort tid fant eg ut at hun tålte d ikke hun ble kjempe rød nedentil..og grein mye...(selv om vi brukte zinksalve og babypudder). så legen min anbefalte bytte bleier...eg jor d..byttet til LIbero....og gjett va...de va best..og eg bruker de fortsett....

Skrevet

Tja, til tulla vår har vi stort sett brukt libero. Innom både pampers, coop og lidl sine i perioder når libero ikke har passet så godt, men har falt tilbake på liberobleiene.

 

Nå har knerten kommet, og vi brukte libero på sykehuset, for det var det de hadde der. Prøvde så pampers når vi kom hjem (mange prøvebleier fra ulike gratispakker:)) og de syntes både jeg og gubben var mye mykere og med bedre passform. Så nå kjører vi Pampers og er godt fornøyde. Var ikke misfornøyde med libero heller altså. Synes hverken det lukter rart eller noe av de. Får bare se an hva vi fortsetter med.

 

Har vært litt skeptisk til det de sier ang lotion i pampersbleiene, men ettersom de er anbefalt av astma og allergiforbundet skal jeg ikke tenke så mye mer på det har jeg bestemt meg for:)

Skrevet

Pampers er så tynne og flussete og tåler så lite innhold.

 

De første to størrelsene i pampers er bra, newborn 1 og 2 for da er babyen så liten og blir skiftet på så ofte. Og da er det greit med en tynn og lett å forme bleie.

 

Libero er litt mer robust og fungerer best etter dette stadiet. Jeg bruker bare Libero. Pampersflussene er i nøden når jeg ikke har annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...