Gå til innhold

når er det hallowen?

Anbefalte innlegg

Gjest Kelly Taylor
Skrevet

er det nå til helga barna kommer med posene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde det var 31 okt jeg?!

Skrevet

Halloween er det engelske navnet på Allehelgensaften, det vil si natta før Allehelgensdag, den katolske minnefesten for helgener og martyrer, og feiringa av denne kvelden. Ifølge engelsk tradisjon feires Halloween om kvelden den 31. oktober, dagen før 1. november, mens Allehelgensdagen eller «helgemess» i Norge er lagt til første søndag i november. Halloween har på 1900-tallet særlig blitt markert i USA der utkledte barn hver høst går fra hus til hus og tigger godteri. I dag er imidlertid skikken blitt utbredt også i andre deler av den vestlige verden, der verken allehelgensaften eller -dagen har vært viktige festdager tidligere. Norge har ingen tradisjon for slik feiring, men amerikanskinspirert halloweenfeiring ble introdusert i noen miljøer på slutten av 1990-tallet. Donald Duck-bøkene har trolig bidratt til å gjøre fenomenet kjent for et større publikum. De siste årene har det vært knyttet en rekke volds- og hærverksepisoder til amerikansk halloween-feiring i Norge.

Fra wikipedia

Skrevet

Så det var reklamert for Halloween 24.-26. okt:)

Skrevet

utesteder osv har gjerne halloweenfeiring nærliggende helg.. ergo ville det vil bli fredag den 31 og lørdag den 1 november. :D Ungene skal ikke ut å gå trick or treat før fredag den 31!!

Skrevet

Dessverre 31. okt....da har nemlig dattera mi bursdag! blir 3 i år, men gruer meg til maset om å få ha Halloweenbursdag begynner! jeg er nemlig av dem som synes dette er noe tull, siden vi i norge ikke markerer denne høytiden av noen annen grunn enn at barna skal fly rundt i stygge kostymer og tigge godteri????????? Tør ikke annet enn å ha en boks med godis klar den helga, for her omkring er det flere (til og med folk som har vært bortreist og derfor ikke åpna!) fått husa sine nedkasta av egg og annen styggedom! Nei fysj og æsj, jeg kommer til å kjempe i mot med nebb og klør!

Skrevet

Halloween har kommet for å bli. Hvorfor bruke tid på å irritere seg? Hvorfor si nei til en mulighet for utkledning, kostymer og godteri? Hvorfor irritere seg over ungenes glede over å få rampe seg til og være skumle på en ekstra skummel dag?

Hvorfor ikke lage gøye kostymer selv (hvis du synes kostymene er stygge...)? Hvorfor ikke lage gresskarmuffins med ungene? Hvorfor ikke skjære ut gresskar, pynte med lys, kle ut seg selv og skremme de som ringer på?

JEG skal i allefall ha lys i hvert vindu, djevlemasken på, en stor bolle med snop klar, med guttungen klar til å rope BØØØØØØØ til hver og en som ringer på.... MWOOOHAAHAHAHA!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...