Gå til innhold

uke 21+0 lite liv... foranliggende morkake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror jeg kjenner litt spark innimellom, men dette er 1 gangen min og jeg vet jo ikke helt hvordan det skal føles...synes det ta så lang tid for skikkelig liv. morkaka ligger jo forann, men bør vel kjenne ordentlig snart??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Jeg er 20+3 i dag og synes også det er lite liv her. Var til ultralyd tidlig forrige uke, og da lå jo den lille tulla der inne og turnet, men jeg kjente likevel ingenting. Men som du sa så er også dette min første gang og vet ikke helt hva man skal kjenne etter... Men det må vel komme noen tegn snart der inne fra hybelen?

Skrevet

jeg er 21+0. jeg kjenner liv. både når babyen beveger deg "framover", forran mot framsiden av magen, og når den sparker. kjenner det som oftest hvis jeg ligger rolig på sofaen eller i senga, for da våkner babyen til. har hørt at det er veldig forskjellig når man merker liv. jeg var litt i tvil i starten, men etter ei uke eller to blir man bare mer og mer sikker på hva som er hva:)

Skrevet

Jeg er 20 + 6 og har morkaken bak babyen. Kjenner og lite liv, kjente litt spark på tirsdag, men har ikke kjent noe særlig siden da. Da var det småspark/ lemus helt nederst i magen. Moro(:

Tror det er helt normalt at man ikke kjenner noe særlig ennå. Men i løpet av en uke eller to er jeg sikker på det kjennes godt!

Skrevet

ja jeg føler også at når jeg ligger helt rolig så er det akkurat som et press mot magen innenifra,, og føler at det blir helt hardt akkurat der, en følelse jeg ikke har hatt før jeg var ca 19 uker, og aldri før jeg ble gravid så det er ihverfall noe som skjer inni der. også kjenner jeg det jeg tror kanskje er små spark,,,akkurat som små dunk som oftest kommer når jeg ligger, noen ganger kan de dunkene gjøre at det iler nedover mot blæra..det kan jo være jeg kjenner det best fordi han sparker nedover og ikke mot morkaka. andre ganger føler det ut som jeg har en stor luft boble i magen som flytter seg, men jeg tror ikke jeg har tarmene der, he he :) veldig spennede alle disse tinga som skjer med kroppen, jeg synes det er helt utrolig at det ligger en liten gutt i magen min, det er ganske uvirkelig og at det er først den dagen jeg får han i armene mine at jeg virkelig forstår det helt :)jeg bøyer meg forover noenganger når jeg sitter og da kommer også disse dunka av og til, jeg innbiller meg at han ikke liker at jeg sitter sånn og sier ifra, :)

Skrevet

He he, moro å lese for har selv holdt på sånn i flere uker nå. Tror nok du kjenner lille nurket ja! Måtte bare bøye meg fremover nå, men ingen spark.. Men har hørt andre si det samme, at babyen demonstrerer om man sitter foroverbøyd. He he- her prøver man ut alt ja! Kjenner det også best når jeg ligger, var ute å spiste i dag og da er jeg sikker på at babyen turnerte inni der.. Helt fantastisk det som skjer, og nesten litt ufatteli!

Tror vi har en fin tid med økende spark foran oss, så kos deg! (o:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...