Gå til innhold

Kjønn ved UL i uke 12/13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har vært på UL i dag og sett det lille voksende nurket :-). Alt var veldig bra!

Med nr.1 sa han som tok UL i uke 12 at det var vanskelig å se hva det ble uten å bruke lang tid på å studere.

Denne gangen viste han oss kjønnsorganet og da lignet det mistenkelig på en gutt. Men kjønnsorganene er ganske like på denne tiden så det er vanskelig å se. Han var selv usikker.

Noen flere som har erfaring fra lignende?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjønnsorganene til gutt og jente ser lik ut frem til uke 16.

Er derfor det er vanskelig å si.

Jeg var på UL i uke 12+3 jeg også. Fikk da med meg bilder hjem, på det ene bildet så kjønnet helt ut som en gutt. Legen sa at det var 60% sjangs for at det ble en gutt.Men at han ikke kunne si noe mer sikkert enn det, siden det fremdeles var alt for tidlig.

På ordinær UL så var det en jente!

Jeg hadde i underbevistheten min trodd at vi fikk en gutt helt frem til ordinær UL. Det så jo heeelt ut som en gutt på bildet. Men etter å ha satt meg mer inn i det og sett bilder av utviklingen av kjønsorganene til babyer fra uke 12 og femover, så forstår jeg veldig godt at det er umulig å si noe før uke 16.

Du får vente i spenning til ordinær UL;))

Jeg er nå 21 uker på vei!

Skrevet

Jeg har også opplevd å få vite at det kan være en gutt, og på neste kontroll så det mer ut som ei lita frøken..

Så man skal ikke ta det for gitt om man får vite tidlig..

Skrevet

Legen jeg var hos i uke 12 sa at det var en gutt med ganske så stor sikkherhet.... jeg så jo tissefanten selv også. Men nå blir jeg veldig i tvil her... er du sikker på at kjønsorganene ser like ut frem til uke 16?? Det virket nemlig ikke slik på ham spesialisten jeg var hos.

Skrevet

Da jeg fikk vite at det mest sannsynlig var en gutt, så så jeg jo selv noe som liksom sto ut.. jentene kan være ganske så opphovna mellom beina.. og vi fant ikke det som sto ut igjen på UL'en tre uker etterpå.. så mer ut som streker..

Men jeg aner ikke hva jeg får, er så usikkert når det blir sånn.. :)

Skrevet

Jeg var på ul 12+3 og spesialisten sa (uten at vi spurte om å få vite kjønn...) at det var en gutt.. Han virket helt skråsikker. Så selv at det var noe langt som stakk ut mellom bena på babyen. Var det kjønnslepper blir jeg bekymret ... hehe. Vi hadde jo ikke tenkt å vite kjønn, skal på ordinær ul neste uke, vet ikke helt om jeg skal spørre da, for nå tror jeg jo at det er en gutt....hmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...