Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Skal på sykhuset og få sprøytet inn et eller anna stoff i mine stygge lår. Fikk masse stygge blå årer på baksiden av lårene da jeg gikk gravid med guttongen, og de ble verre da jeg gikk gravid med lillemor. Er visst en form for åreknuter. Fikk henvisning til å fjerne dette etter 6 ukerskontrollen ofr lenge siden, men da jeg snakket med legen på kir.pol sa han at han ikke ville gjøre dette så lenge jeg ammet. Så da ble vi enige om å vente til oktober. Lillemor er jo nå 15 mnd og ferdig med ammingen. Hun sluttet helt av seg selv. Fikk vite at de sprøyter et eller anna inni blodårene slik at de på en måte krymper og forsvinner av seg selv. Noen med erfaring på dette? Uff, gruer fælt. Tror ikke jeg får sove stort i natt. Har nåleskrekk!! Kryss fingre for meg da i morgen!
Mariamin Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Æsj, så kjedelig med nåleskrekk da. Den forsvant hos meg da jeg var sykepleiestudent, og vi måtte øve å stikke på hverandre... Har egentlig ikke peiling på akkurat denne problemstillingen, men vil tro de bruker en tynn nål. Kan sikkert svi litt, men ikke værre enn det. Dette går så bra så. Lykke til i morgen.
dritgrei hei hei! Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Nei dette har jeg ikke peiling på, men tenk at det finnes!!! Fryktelig å ha nåleskrekk, da er det vasnkelig å bli stukket... Kan noen bli med deg? Lykke til i morgen! Også håper jeg du får sove!
Sara Rompompei Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Nå er du kanskje allerede på sykehuset og stikker årene vekk. Håper du har fått sove i natt selv om du nok har tenkt litt ekstra på dette. Nåleskrekk er slettes ikke moro, jeg har det selv også. Men om jeg kunne velge mellom nålestikk og operasjon så er jeg ikke tvil om at jeg hadde valgt det første. Jeg er sikker på at det kommer til å gå finfint. Jeg lærte et triks av en sykepleier en gang jeg skulle ta blodprøve. Jeg var i grunn så sprøyteredd at jeg nesten svima av hver gang det skulle stikkes hehe. Hun lærte meg å fokusere på ett eller annet som var i rommet. Fantasere meg helt vekk fra der jeg faktisk var og drømme meg bort litt. Rett og slett tenke på helt andre ting enn det som faktisk skjer. Jeg tror at alfa og omega ved nålestikking er å lære seg å slappe av. Da er det gjort i en fei og vondtene borte på et blunk. Lykke lykke til Jeg heier i dag
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2008 Hei igjen! Da var jeg ferdig med nålestikkene. Natta var fæl, men ikke pga at jeg gruet meg! Sovna tidlig, rndt 23, også kom gubben å la seg rundt 24 og da våkna jeg. Sovna ikke før kl var minst halv to, og gjett hvem som bestemte at det var morgen kl 0530! Joda, lillemor selvf. Mamma hadde da knappe 5 timer på øyet. Litt lite. Men det medførte iallfall at jeg var så trøtt da jeg lå på bordet og ble stukket at jeg NESTEN klarte å sovne.... Hadde en ekkel føflekk akkurat i knehasen, som legen tok vekk. DEtte gjorde masse vondt utover dagen nå bedøvelsen forsvant! Sved endel da han sprøytet inn det der stoffet i årene, og det har svidd endel utover dagen, men er stingene etter føflekken som er verst! Stressa masse på formidagen, måtte innom 4 apotek og en bandasjist for å få tak i riktig type støttestrømpe. Phu!! Denne skal jeg ha på 24 t i døgnet første 2 uker, men må bruke den i 4 uker. Deilig å være ferdig med hele greia! Håper bare at det er effektivt og at de der stygge merkene forsvinner! Ser nifst ut nå, er blå og hoven over hele låret. Måtte titte litt... Men det går deg vel til. Sykepleieren var forresten veldig søt og holdt meg i hånda da han begynte å stikke, så jeg klarte å slappe av etterhvert. Går greit når æ ikke SER nålene!
Trollmora Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Så godt at det gikk bra, selv med lite søvn! Jeg visste ikke at det gikk an å bare "sprøyte" vekk de blodårene! Jeg har noen sånn og pene er de langt derifra. Er det bare å snakke med fastlegen og få en henvisning eller må man betale det selv?
frøydis m/ 4 Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Håper du er mindre hoven og mindre blå og at det blir vellykket. skjønner godt at du grudde deg,- det hadde jeg også gjort! Jeg trodde at slikt måtte opereres, dette hørtes jo tross alt bedre ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå