Masaili <3 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 På veggene? eller hvilken tapet? Og hvilke farger på møbler? Har dere parkett/laminat/belegg på gulvet?
Monajenten Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hvite vegger, svarte møbler (både tv-benk og sofa osv.) og eikeparkett. Har tenkt å bytte ut tv-benk med hvit skjenk slik at det blir litt lysere preg.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Skandinavisk lys på veggene, svart sofa, knall orange stol, eikeparkett, ellers noe rødt og jordfarger. Når du skal velge farge må du ta hensyn til hvilken himmelretning vinduene er i, hvilken type treverk den skal passe til, hvilke farger du liker ellers å ha i rommet. Kriteriene for vår veggfarge var mange: Nord OG sydvendte vinduer, passe til eik, samtidig som det må gå med furukjøkkenet fra tidligere eiere (og som ikke vi kan skifte ut på en stund), mine egensydde mose/naturgrønnfargede gardiner, osv osv...
ApriIbaby Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Lys oscana - halv fargedose. Nyydelig farge. Har sorte og linfargede gardiner og koks sofa med dive rust orasnje pyntedetaljer i stuen
erteposen + 4 Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Det er lyse, slette vegger malt i en farge som er en egen blanding. Masse maleri/skulptur (mannen min samler), en den av bestemødrene våre sine møbler i kombinasjon med gubbens design klassikere fra skandinavia 1950-1970, en stor vegg med bøker og heltre eike gulv. Rødt teppe i rosenrot farge på gulvet, sånn ca det eneste jeg har fått bestemme. Møblene går i brun toner, tre og grønt. Kjøkkenet er mitt område:)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har lyse vegger. Tapet. Fargen er vel i nærheten av kaffe latte vil jeg tippe. Møblene er hvite, med unntak av sofa som er svart skinn.... På gulvet har vi laminat. Har planer om å legge panel på veggene (male panelet lyst) og skifte til nytt laminatgulv. Orker ikke parkett på gulvet så lenge vi har i barn i huset ;o)
LegallyBlond Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har strie med litt mønster i som er malt i lys toscana (helt lys beige). Har svart sofa, mørkebrune tremøbler, hvite dører, tak og karmer og beiset furugulv i mahogny. Er ikke fornøyd med gulvet, det er for mørkt, blir utrolig fort hakk og det er sprikker mellom plankene. HAr utroooolig lyst på ett gulv jeg så på interiørbutikken her, det er en blanding av laminat og belegg, er utrolig slitesterkt, vedlikeholdsfritt og lett å rengjøre. Ser ut som ett gammelt tregulv, både ser og føles ekte ut. Absolutt noe jeg ville vurdert om dere skal pusse opp =) Broren min har akkurat lagt det og det er knallfint. Ville også valgt hvite, glatte vegger evt. hvit beverpanel om jeg kunne valgt opp igjen...
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 veggene er malt i fargen bast- en varm og lun beige farve. Har bru sofa og brun kistebord. hvite gardiner og tykke hvite lister. Også har vi en hvit sjenk med hvite lamper på. har åpen kjøkken-stueløsning, så vi har hvitt kjøkken med mørk benkeplate. brunt spisebort og brune stoler, med "usynlige" hvite striper i, som lyser dem opp. har alltid hvite duker/løperepå bordene, og hvite sofaputer/pynteputer. og hvitt sidebord ved sofaen. og en lys beige puff:) er mye brunt, men det er ikke mørkt og dystert her i det hele tatt:) liker stuen/kjøkkenet mitt. er lite så det er derfor jeg nente begge deler, for det er med påå gi helhelts inntrykket. gulvet er forresten eike laminat/ eller cognack( guri hvordan skrives det, nå stod det helt stille) heter den vel hvis jeg tenker meg om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå