AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Er det annerledes å være gravid denne gangen? Jeg testet positivt for en uke siden og glemmer nesten at jeg er det.. Selv om det var veldig planlagt. Er trøtt og har luft i magen og kjenner ømhet nederst i magen, så jeg er jo gravid, men.. Klarer ikke helt å venne meg til tanken..Har nesten ikke tid til å tenke på det i hverdagen heller med jobb og ei 15 mnds tulle.. Føler allerede at jeg har dårlig samvittighet overfor den lille spiren min som ikke får noe oppmerksomhet..høhø... Sikkert teite tanker, men noen flere som skjønner hva jeg mener..??
trine->mai07 og juni09 Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, det er HELT annerledes. Sist var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Nå er jeg konstant kvalm... Men ellers er det som det var sist Jeg har ferie nå, så jeg bare koser meg hjemme.. Prøver å slappe av det jeg kan.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Usj..jeg var skikkelig kvalm sist, men den kom ikke før rundt uke 8 så jeg bare venter på at det skal slå til.. Er slitsomt å være kvalm.. Misunnelig på deg som har ferie..! Jeg og vil! Men med ny jobb får jeg vel drøye den ferien litt.. Håper ikke kvalmen din varer så lenge!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Det er slitsomt.. Når jeg er ferdig med ferie er jeg 8+1 når jeg er tilbake på jobb, så KANSKJE det har roet seg litt.. Har ikke tenkt til å si noe på jobben før jeg er i uke 12.. Orker ikke alt maset som var sist.. driver og vurderer å finne meg ny jobb, får se når jeg er i permisjon om jeg setter godviljen til og slenger inn noen søknader her og der.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 Det var det jeg gjorde i min forrige permisjon.. Måtte bare bytte jobb. Men nå er jeg litt usikker på denne nye jobben også.. Ikke lett å vite helt hvor man passer best.. Men lønna er god, så jeg holder nok ut. Man blir sterkere av utfordringer, gjør man ikke det, da..??
trine->mai07 og juni09 Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Lønna er ikke akkkurat den beste (sykepleier vettu) Har lyst på mer utfordringer, men samtidig har jeg ikke lyst på det hvis det går på bekostning av familie.. Jeg har egentlig ikke lyst å gå tilbake til hjemmesykepleien pga lite utfordringer i forhold til det jeg har nå, MEN det er bedre betalt og IKKE nattevakter.... Har ikke lyst til å starte i ambulansen på hjemstedet mitt pga døgnvakter, så da må jeg søke meg til Oslo i tilfelle... Da er jeg like langt.. Haff nei, jeg vet ikke hva jeg vil jeg.
kulemagen Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Har det akkurat som deg AnLin!!! Har en gutt på 16 mnd som ble til etter 3 slitsomme IVF-forsøk. Stod nå i kø for ny IVF-runde og gruet meg veldig til det - men så var jeg plutselig gravid! Veldig kos, men vi klarer nesten ikke tro det. Glemmer det også litt inimellom og har som deg dårlig samvittighet for spiren... Skal til tidlig UL neste uke, må bar se hjerteslag før det går helt opp for oss liksom - selv om jeg vet det er riktig...
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2008 Åh så flott at dere klarte det helt av dere selv denne gangen, da! Men forstår at dere kanskje ikke helt tør å stole på det. Jeg tror det sikkert kommer etterhvert..den gravidefølelsen.. Tok litt tid for meg forige gang også, men var liksom så utrolig glad da. Er litt mer nøktern nå..men, men.. Det årnær sæ.. Tar nok litt tid å komme inn i dette igjen. Prøver å si til meg selv hver dag at jeg er gravid, men..
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2008 Er sykepleier jeg også, men har jobbet i det private en stund, men byttet nå over til en prosjektleder stilling i kommunen.. Ting går trååååtttttt i kommunen! Men, men.. Jeg var aldri spesielt begeistret for turnus så noe måtte jeg finne på. Dagjobb er litt mer min greie. Men tror ikke jeg går tilbake i 100%. Merker at det tar for mye tid bort fra det kjæreste jeg har! Penger er ikke alt heller..
Yarn Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Skjønner veldig godt hva du mener! Eneste er at jeg er trøttere, kvalmere og sultnere (!?) enn med førstemann, så det er ikke så enkelt å glemme. Prøver dog å kose meg litt ekstra med førstemann, siden han må dele oss med en til til våren/sommeren. Mulig jeg er rar (eller jeg vet helt sikkert at jeg er det, hehe), men det er en annerledes følelse på andre måter også. Nå er vi liksom en liten familie, og nestemann er nesten som en fremmed, som vi selvfølgelig gleeder oss til å bli kjent med. Men med førstemann var det mer gleden over å bli tre, det å få barn som opptok meg. Jah, det ble passe klønete forklart, da. Men jeg har iallefall litt dårlig samvittighet ovenfor de tankene. Uansett, ingen grunn til å ha dårlig samvittighet ovenfor spiren så lenge du tar vare på den. Det er sikkert bare fint for tulla å få ekstra oppmerksomhet nå før nestemann kommer. For dere også, såklart, det blir fort nok hektisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå