Ettervinterkommervår Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hvordan og når i svangerskapet ble det oppdaget? Symptomer osv?
Nøtt Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg fikk en blødning da jeg var 5 uker på vei. Masse blod og klumper. Trodde det var en SA. Livet gikk videre. 4 uker senere var testen fremdeles positiv. Hcg på rundt 2000 som steg sakte. Etter masse undersøkelser fikk jeg cellegiftsprøyte da jeg skulle vært 10 uker på vei. Noen dager senere fant legen fosteret ved UL, i egglederen. Jeg hadde overhodet ingen symptomer etter den angivelige SA`en. Før dette hadde jeg ømme pupper og veldig tretthet, så alt tydet jo på at jeg hadde hatt en SA da også symptomene forsvant. Det var tilfeldigheter som gjorde at jeg tok testen 4 uker etter, hvis ikke ville ikke dette blitt oppdaget kanskje før det hadde gått riktig ille.
SiMaMi Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg var gravid uten for livmor. Jeg viste ikke at jeg var gravid en gang før jeg begynte og blø og trodde det var vanlig mensen. Så begynte jeg og få sikklig mens smerter på ene siden. Det var som en svær boble som vokste og vokste og plutselig sprakk. 2 ganger gikk jeg til legen og ble syktmeldt 2 dager begge gangene. Da kom på jobb igjen knelt jeg på jobben og sjefen min sendte meg hjem. Da jeg kom hjem klarte jeg ikke å stå oppreist i det hele tatt, jeg grein og skrek rett ut, Aldrig hatt det så vondt noen gang! Det endte med at jeg ringte til Ullevål selv kl 16 og ble opperert 17.30. De som oppererte meg trodde jeg var 8 uker på vei. Tro meg, vis du er gravid uten for livmor merker du det!!
Plutselig_gravid Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg visste ikke at jeg var gravid en gang. Hadde nemlig "mensen" når jeg skulle ha den. Begynte etter hvert å få skikkelig menssmerter - kjentes som begynnende rier. Smertene var i starten bak i ryggen og strålte nedover bena. Og begynte å blø. Synes det var rart da jeg ikke skulle ha mensen før om 2 ukers tid liksom Sånn gikk jeg i noen dager. Smertene ble verre og verre for hver dag. Til slutt VAR det rier på det verste. Konstante riesmerter. Lå å vrei meg. Falt inn og ut av bevissthet. Kom meg til legen etterhvert. Klarte ikke å gjøre rede for hva jeg het en gang. De tok tilfeldigvis en urinprøve som da viste at jeg var gravid. Ble kjørt i hui og hast til sykehuset i ambulanse. Rett på operasjonsborde. Hadde sprukken eggleder og store indre blødninger. Var visst nære på at det gikk alt for ille. Eggleder ble fjernet siden den var totalt ødelagt. Legene trodde jeg var ca 6-8 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå