Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er snart ferdig med permisjonstiden, og har veldig lyst på en til. Men jeg ha ikke noe jobb å gå tilbake til pga stedet er nettopp solgt. Noen mulighet for at jeg kan få permisjon på samme lønnsgrunnlaget som jeg har hatt nå? Hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Kan noen være så snill å legge ut på skravle for meg?
Guttemamma75 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Om du er i permisjon nå men den snart er over så vil du jo få en periode uten inntekt før du blir gravid og evt går ut i ny permisjon. De samme reglene gjelder for deg som alle andre; du må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd for å få foreldrepenger og tjent minst 1/2 G.. Å få foreldrepenger gir grunnlag for nye foreldrepenger, men da må du være rundt 5 mnd på vei når du avslutter permisjonen for å kunne bruke foreldrepengene i nåværende permisjon som grunnlag for neste permisjon.. Det andre alternativet er jo å starte permisjonen tidligere enn 3 uker før fødsel, man kan starte permisjonen opp til 12 uker før termin om man f.eks "mangler" opptjening nok.. Men, da mister du tid med babyen etter fødsel.... Håper det var svar på noe av det du lurte på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå