Gå til innhold

Hva vil det egentlig si å bli strippet??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET lurer jeg på og!!

Skrevet

dytt dytt, d lure jammen eg og på-.... kan noken svare oss på d ?? =)

Skrevet

Det finnes helt sikkert bedre måter å si det på, men det går hvertfall ut på at jordmor tøyer og drar litt "der nede". Hun hjelper til for å få fortgang på sakene med andre ord. Er litt ulikt hvordan dette oppleves. Da jm gjorde det på meg sist jeg var gravid syntes ikke jeg det gjorde vondt, men nå hjalp det heller ikke stort på fødselsforløpet da jeg fødte 15 dager over tiden..:)

Skrevet

Å bli strippet betyr at legen/jordmoren går inn med en finger i livmorhalstappen. Det forutsetter da at livomorhalstappen er moden, dvs er myk og kort slik at man får inn 1 eller 2 fingre. Dersom livmorhalstappen er helt umoden så går det ikke ann "å strippe". Når fingeren er inne så går en langs kanten på innsiden og løsner opp mellom forsterhinnene og livmoren (altså stripper hinnene fra livmoren). Dette gjør oftest ganske vondt om det blir gjort på rette måten. Da er det oftest lettest å ta et dypt pust og heller ta det i flere omganger.

Både det at man tøyer i livmorhalstappen og løsner hinnene stimmulerer til videre forløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...