Liten gutt i mars ! Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Var hos jordmor i dag. Symfysemålet mitt ligger på ca 24 uker, men ultralyden sier at jeg bare er 21 uker på vei ? Menstermin stemmer med symfysemålet. Hva skal jeg stole på ? Er det flere som ligger over streken på symfysemålet ?
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Heisann! Ja, slik har jeg det også.. Legen min rynket litt på pannen ved sist kontroll og ville ha meg inn allerede etter 2 uker igjen. Mitt mål tilsvarer 31 uker, men jeg er bare 25+6.. Skal til jordmor i morgen også, så får vi se da om hun sier det samme.. Kan kjenne enden på livmoren min rett under solar plexus nå eller hva det heter.. hehe
Maf og lillemann Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 jeg er 22 uker, mens sf-målet mitt idag svarer til 25 uker. Legen sa det var helt normalt, og ikke noe å stresse for. jeg ble også satt tilbake en uke ved ordinær ultralyd, men jeg stoler nok mer på ul-termin, enn sf-målene =) Husk at vi er alle forskjellig, og at det skal godt å gjøres at vi alle holder oss innenfor skravert område på sf-kurven hele tiden...
Plutselig_gravid Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Slapp helt av:) De aller fleste ligger enten over eller under gjennomsnittet på sf-mål. Med min første lå jeg laaaangt over gjennomsnittet og over normalen. Allikevel ble jeg flyttet tilbake på ul. Jeg var da liten og tynn (160 cm og 44 kg da jeg ble gravid), men hadde den gigamagen. Har visst litt med høyde og gjøre og hvordan man bærer barnet bl.a) Denne gangen har jeg bakovervendt livmor, så magen min er ikke i nærheten av det den var med førstemann og ikke sf-målet heller. (men det ligger over normalen denne gangen også da, men ikke så mye som med førstemann)
småsmurf Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Det er og forskjell fra person til person, av di som måler. Hviss lege og jordmor måler deg samme dag, kan det være forskjeller, for de måler kanskje ikke kelt fra samme punktet, det blir enn sjønnsak..
Liten gutt i mars ! Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2008 Takk for svar.. Fint og vite at flere opplever det samme.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Kommer også ann på hvor skambenet ditt begynner.. ;itt er f eks veldig lavt.. og der med blir målet lenger.. pluss det de andre sier her om høyde og hvordan man bærer barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå