piha Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 hei, er det lettere å få igang ammingen på barn nummer to? Jeg slet ganske bra med førstemann, og forventer at det skal være like vanskelig denne gangen. MEN er det noen som har opplevd at det er lettere andre gangen? Det er 4 år siden sist.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Dette er jeg også spent på, her er førstemann blitt 5 og et halvt. En ting er sikkert, denne gangen tar jeg med meg silikontutter på klinikken, he-he. -og har pumpe og tåteflaske klart hjemme. Avent ammeskjold i silikon reddet meg sist, da lærte poden seg å gape skikkelig opp for å få ut noe, og sårene fikk gro litt mer i fred. Denne gang kommer jeg til å huke tak i alle jordmødrene og be dem om å vise meg skikkelig hvordan jeg skal legge ungen til selv, for sist på klinikken bare kom de og festet han på og gikk igjen. Vil ha en forklaring og innføring denne gang!!! For en ting er å se på film eller lese bok men det er noe helt annet når man har den vesle makken i armene og skal prøve selv. Så ikke vær redd for å be om hjelp, det at ungen får riktig grep er 90% av ammesuksessen spør du meg.
Røde Sonja Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg slet også litt med nr1. Med nr 2 nå 4 år senere går ammingen så det suser. Melk kom i rikelig monn, og fortsatte bare å komme! Håper det går lettere for deg også nå med nr 2. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå