Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har bestilt langweekend til praha denne helga, men måtte endre avreisetidspunkt fra torsdag til fredag pga begravelse. Siden vi ikke hadde avbestllingsforsikring kjøpte vi heller en ny avreisebillett fredagen. Da vi skulle melde fra at vi ikke tar flyet torsdag, sier de at om vi ikke reiser torsdagen, så kansellerer de muligens hjemreisen, men ikke helt sikkert. Det blir dermed et sjansespill for oss om vi reiser. Er det noen som kan noe mer om dette?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 hvem reiser dere med da? Hvis det er en pakke dere har kjøpt, alt gjennom samme selskap som type charter tur bare til storby, så er det nok riktig. Hvis dere ikke dukker opp på flyet nedover på dagen dere har bestilt - regner de med at dere ikke er der, og derfor heller ikke trenger plassen hjem.. Derfor man alltid anbefales avbestillingsforsikring.. Men det kan det tenkes dere har gjennom reiseforsikringen deres?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 vet du hvilket lovverk som brukes? reiser med supersaver. de opplyser ikke noe om dette på sin nettside. vi har satt sammen reisen selv men det defineres kanskje som en pakkereise for det? syns det er rart når vi faktisk melder fra at vi ikke reiser med flyet dit at de ikke kan endre dette i systemet sitt og la oss beholde hjemreisen som er betalt. De kan jo tjene godt på dette i og med at vi har 4 billetter til praha og to billetter hjem som vi muligens ikke kommer til å bruke. De kan da selge 6 billetter på nytt!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 hmmm.. hvilket flyselskap er det? anbefaler deg å ringe dem direkte og spørre.. Kjenner ikke til supersaver dessverre.. Men hvis dere feks reiser med SAS, så skal ikke turen hjem bli avbestilt. Men som sagt, ring direkte til flyselskapet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Reiser med et tsjekkisk selskap. Vi har vært i kontakt med disse, som sier at det burde gå fint slik vi vil ha det. De opplyste også om at supersaver burde opplyst oss om at vi kunne fått endret flyavgangen mot et gebyr. Dette mener ikke reiseselskapet. flyselskapet sier de må følge reiseselskapet i og med at reiseselskapet har kjøpt flyreiser gjennom de. Da reiseselskapet tok kontakt med flyselskapet fikk de til svar at flyselskapet ikke kunne garantere om vi fikk avreisen... Så enkelt skal det ikke være. Det er i morgen vi skulle reist allerede så det haster å komme til en løsning.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 uff.. er et par år siden jeg jobbet i reisebyrå dessverre, så husker ikke alle regler.. Men synes det høres merkelig ut, for såvidt jeg vet er det bare charter selskaper som opererer på den måten.. Er du ikke på flyet ned, da kommer du ikke til hotellet, og da kommer du ikke hjem. Når imorgen skal dere reise da? Prøv med reisegarantifondet..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Skulle reist 11 i morgen, men gjør ikke det., Den nye billetten vi har kjøpt er til fredag morgen. Vi har vært i kontakt med hotellet som har godtatt at vi ikke kommer torsdag men fredag. Det er jo ikke en charterreise vi har bestilt, hadde det vært det hadde jeg hatt større forståelse for disse reglene.. De burde opplyse om slike ting på nettsiden sin, men det står ikke noe om dette der.. Skikkelig irriterende dette her!! Skal prøve reisegarantifondet. Takk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 pass for guds skyld på sånn at dere har hjemreisen. dobbeltsjekk, og gjerne trippelsjekk. jeg mistet flyet mitt til mallorca en sommer og fikk ny billett dagen etterpå, jeg var på gardermoen og snakket med flyselskapet og sa at jeg skulle ha hjemreisen. Det var ingen problem, sa de. Da jeg og familien kom på flyplassen og skulle hjem igjen hadde de likevel kansellert min billett. Jeg ble stående alene mens de dro hjem. Da var det en redd 18 år gammel jente som ventet i 27 timer alene på flyplassen i et fremmed land før hun endelig fant en ledig billett til Norge. måtte ut med 4000,- for den billetten.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 fra HI Har leita litt mer rundt på nettet, men har ikke funnet noe mer konkret om vårt tilfelle, annet enn at det går under definisjonen pakkereise. Skikkelig dumt å ikke kunne snakke med noen nå på kvelden. Er det noen som kjenner til andre forum hvor folk har mer kompetanse på dette området? Kjenner ingen personlig som jobber i reiselivsbransjen. hadde vært kjekt å vite om det blir tur på oss i overmorgen eller ikke, når vi allerede har betalt noen tusen... Har neppe råd til å kjøpe enda flere billetter for hjemreisen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå