Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er så frustrert, lillejenta bruker 1-2 timer på å spise seg mett ved brystet! Så jeg tilbringer HELE dagen med å amme, kjennes det ut som... Vet ikke om jeg holder ut særlig lenge... Det er så deilig å gi en flaske med mme, hun spiser jo den på 10 min! What to do??
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Late egoist! De blir kjappere etter hvert.
Pinnen Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hjelper fryktelig mye å si late egoist. Skjønne hva du mener, jeg hadde det akkurat sånn. Hva om du tar pupp in the morning, mme resten av dagen (opp til deg), å så pupp til kveld og resten av natta. Jeg slutta me amminga etter 1mnd tror jeg. Fikk de ikke til uansett hvor mye hjelp jeg fikk. Slet å veldig med betennelse. Men ailtså, du kan jo kombinere litt da vettu. Skader ikke det.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Herregud for å svare sånn !!! Jeg hadde det på samme måte som deg, hun brukte hele dagen. Og jeg ble kjempe sliten ! Men jeg gav ikke opp. For jeg synes alt ble så mye enklere med pupp. Trøste, dra ut på tur, få henne til å sove....alt det der.... Nå er hun 4 mnd. og jeg har fått tilbake min gamle kropp også. Gått ned alt og litt til. Men sliter dette deg helt ut og tærer så på kreftene dine, synes jeg du skal gjøre det som føles riktig for deg. Som helsesøster sa....ikke amming for enhver pris ! Lykke til da=)
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Føler med deg.. jeg sliter med å få i gang melkeprodukjsonen... jeg legger til så ofte han vil ha.. drikker vann osv ofte.. pumper meg.. men føler ikke at melkemengden øker.. så jeg har måtte begynne med mme....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Da jeg fikk førstemann slet jeg veldig med ammingen. Dietiden var fryktelig lang og ungen la ikke tildtrekkelig på seg. I stedet for å begynne med mme, fikk jeg resept på ammenesesprayen Syntocinon fra helsestasjonen. Den funket kjempefint! Det viste seg at jeg hadde problemer med utdrivningsrefleksen, og dette sørget sprayen for. Kanskje du har det samme problemet? Sprayen inneholder en syntetisk variant av hormonet oxytocin (det naturlige hormonet som får melken til å drives ut i melkegangene, og som får livmoren til å trekke seg sammen), og sprayes i ett nesebor fem minutter før ammingen. Be om en resept fra fastlegen eller helsestasjonen, og se om ikke den hjelper. Du har ikke noe å tape på å prøve. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå