Gå til innhold

Hemmelighetskrise! Trenger råd og tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hyttetur med jentegjengen til lørdag, og jeg er bare 5 uker på vei. Jeg har ikke lyst til å fortelle dem det, men jeg vet det blir alkoholpress..

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til de at du er på slankern da vettu:) Har jeg gjort de siste helgene:)

Skrevet

Du har jo lite sjans å lyge deg fra den da;)

De fleste penicilliner kan man jo drikke alkohol mens man bruker og du vil oppleve drikkepress eller bli røpet ;)

Eneste må være at du kjøper deg alkoholfri vin og noen alkoholholdige viner med skrukork. Så heller du vinen fra den alkoholholdige over på en flaske som du legger igjen hjemme. Og heller den alkoholfrie vinen oppi flasken som den alkoholholdige vinen var oppi ;)

Skrevet

Eller at du "mikser drinker" - det er nesten det enkleste synes jeg. (Så mikser du til deg selv, men uten alkohol.) De alkoholfrie vinene smaker så vondt+ at de hytteturene som jeg er på så deler vi flasker - og da virker det litt rart å insistere på å drikke kun egen vin...

Skrevet

Si at du står på antibiotika. Flagyl skal IKKE tas sammen med alkohol under noen omstendigheter. Derfor kan du skylde på det.

Skrevet

Flagyl brukes feks ved bakteriell vaginose.

Interaksjoner: Kombinasjon med alkohol kan gi disulfiramlignende effekt. Bruk av alkohol samtidig med metronidazol under og minst 1 dag etter avsluttet behandling må frarådes. Forvirringstilstander og psykotiske reaksjoner er rapportert hos pasienter som har brukt metronidazol og disulfiram samtidig

Skrevet

Du kan jo ha pådratt deg en lei infeksjon og må ta penicilin, da skal man jo ikke drikke. Men mulig slikt blir gjennomskuet. Skal du ha med alkoholen selv, så er det jo mulig å kjøpe flaske med skrukork og helle alkoholfri vin oppi den. (Så må du bare sørge for at det ikke blir "vi kan jo dele din først, så tar vi min etterpå?"). Ellers er jo ølbokser ganske greie. Ingen ser jo hvor mye som er igjen, så får du bare sørge for at det blir færre gjen fra "lageret". Kanskje de havner i sekken igjen når du "tar deg en ny" :)

Tja, ellers kommer jeg ikke på noe. Vodka eller annen lys sprit kan jo byttes med vann, men da er vel sjansen større for å bli oppdaget om de ønsker å bomme en drink:) Hehe, skjønt neppe hvis dere er kommet godt i gang, da er det kanskje bare for det bedre for alle? :)

Skrevet

Ah, så ikke alle svarene før jeg svarte, glemte at det var en stund siden jeg åpnet dette vinduet :)

Skrevet

Jeg lurer på om jeg pakker med meg øl, også finner jeg ut at jeg ikke orker.

Det som er litt teit er at jeg gjorde det samme sist vi møttes, men da var jeg altså ikke gravid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...