GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hørte av en venninne idag at det var farlig å barbere seg nedentil når du var gravid, det tok knekken på litt av normal floraen der nede, noe som kunne føre til at bakterier der nede som kunne komme inn til babyen, men det er vel dette vi har slimproppen for, slik at dette ikke skal skje , suns d var litt rart, vertfall si eg ikke hadde lest eller hørt om det før.. Noen som har hørt noe om dette? Takk for svar:)
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Farlig er det ikke. Men det er sant at hårene hjelper til med å holde en normal flora der nede. Er vel heller det at man ikke skal bruke såpe der nede, helst ikke sånt som dr.greve og sånt heller, men bare vann, for å være mest mulig skånsom mot den normale bakterie floraen. Sånn opptimalt, ut i fra hva jeg har lest, er det best med busk og vann vask når man er gravid..... og ellers. Men det er jo en smakssak hvordan man vil ha det der nede, men tror det er lurt å unngå såpevask da.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hmmmm.... Må si jeg så for meg det der... I tillegg til at man blir svær som en middels låve, så skal man altså back to the nature og se ut som amazonas jungelen og lukte hoggorm :-) utrolig sjarmerende
januar mamma Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 hehe fysj!!! takk til den som oppfant såpe og gillette.. tror jeg tar sjansen jeg gitt...
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Vasker man seg godt bare med vann så lukter det faktisk ikke. Fant ut det da jeg til slutt fikk magen i veien sist, å la mannen barbere meg nedentil er UAKTUELT her i gården, tar tar jeg heller til takke med en busk en liten periode.
KR0705 Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Eh.... Jeg lar det ikke gro der nede. Æsj. Masse hår og så mye utflod man får når man er gravid. Og når man i tilegg da skal bare vaske seg med vann... Blir jo ikke rein da. Og Dr.Greve og Asan er jo tilpasset underlivet. Jeg vasker meg med Asan våtservietter på kvelden også. Leste et sted at de anbefalte å vaske seg på kvelden med f.eks Asan våtservietter og sove uten truse for å forebygge sopp osv når man var gravid. Akkurat det å barbere seg er ikke anbefalt når man er gravid, men samtidig så skal man ikke gå med g-streng heller pga sopp infeksjoner.... Men..... Jeg gjør begge deler, men det er meg.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Hvorfor heller ikke dr.greve? Eller noe annet som er såpefritt og beregnet til å vaske seg der mer.
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Greit at jeg ikke er glattbarbert nå som jeg er gravid altså, men stelt det er jeg. Selv om det er litt av en risikosport på slutten å leke med høvel i blinde Asan er jeg 100% avhengig av og klarer ikke dusje uten å vaske meg med den. Har også asan våtservietter og libresse våtservieter som jeg bruker 1-2 ganger om dagen. Har fått masse utflod denne gang og føler jeg bare må vaske meg litt i løpet av dagen.. Uten asan så føler jeg meg ikke ren i tissen etter å ha dusja, men det er nok sant som de skriver over her at det er nok med vann.. :/ Slimproppen sitter jo der for en grunn. Tenk før når de dusja til jul og påske.. hehe, det ble da født unger da og
Mia29 Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Behovet for å vaske seg så enormt med såpe og slikt nedentil handler like mye om vane som om hygiene. Ingen av oss dør av å gå med litt størknet utflod i hårveksten hvis man ikke lar det gå sport i det. Dusj en gang om dagen er mer enn nok for helsa sin del hvis man ikke har eksplisitte problemer som forebygges med hygienetiltak. Jeg for min del ser ingen grunn til ekstra vask om kvelden hvis jeg har dusjet om morgenen. Men skifter til tider undertøy mer enn en gang om dagen pga utflod. (Også utenom svangerskap.) Og dusjer før og etter sex. Overdreven vasking kan faktisk øke utflodproblemer. Samme med overdreven såpebruk. Hvis man likevel må bruke såpe sverger jeg til de som har surere ph enn hudens 5,5. Det vil si at jeg utelukker Asan men bruker Dr. Greve eller Lactacyd. Det for å bidra til et surt miljø som ikke gir økt utflod aktivitet og motvirker sopp. Men bruker Asan sine intimservietter hvis jeg er på tur. I sommer gikk jeg faktisk 4 uker uten å dusje. Går helt fint når man ikke har noe valg. Går ann å bli rein uten dusj. (Ikke ble jeg syk heller, men ble gravid.) Og etter en slik ferie virker vårt dagligdagse behov for dusjing litt merkelig. Men utrolig deilig med en varm dusj etter fire slike uker... ) Hva barbering angår så har jeg ikke slutet å barbere bikinilinjen. Hårveksten vår varierer jo, men det er ingen grunn til å ha kjønnshår ned til midt på låret bare fordi man er gravid. Men full intimbarbering av kjønnslepper har jeg sluttet med for flere år siden. Hårene er der av en grunn. Problemer som sopp, skjedeinfeksjoner, kviser, mollusker, underlivskløe osv blir lett forsterket av intimbarbering av denne typen. Slimproppen beskytter barnet i svangerskapet. Men vi er mer utsatt for infeksjoner og behandling er ikke nødvendigvis like ønskelig når man går gravid. Derfor bør en prøve å unngå å sette seg i fare for å få behov for medikamentell behandling. Dessuten er det jo utrolig plagsomt med alt dette gørret man kan pådra seg. Holdningene til intimbarbering varierer jo. Men ta dere en kikk på forskjellige "ungdomsforum" som diskuterer sex og samliv. (Eks. femme.no hvis den fortsatt finnes.) Der er intimbarbering et stadig tilbakevendende tema. Samtidig vil dere over tid se at det samme gjelder diverse underlivsplager. Jeg har vært plaget med mye utflod helt siden tenårene. Både råd fra helsesøster og lege har vært entydig. Reduser bruk av truseinnlegg, bytt håndkle oftere, ikke dusj mer enn en gang om dagen og ikke bruk såpe/intimvask/intimdeodorant. Erfaringen min er at dette hjelper. (Selv om jeg ikke alltid følger rådene slavisk.) Dette kan være greie råd også når man er gravid og underlivsplagene kan tilta.
EnLitenPrins Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vedlikeholder det nå, men hvordan det blir på slutten med diger mage er en annen sak ! ;p
smilan Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Blir som å barbere i blinde det.... hehe1 UUUWÆÆ!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg prøver å vri å vrenge på meg for å få vekk det som kommer... en busk liker jeg ikke... og så er det ekkelt med tanke på all utfloden man har som gravid... NEI TAKK..... Vasker meg også med dr.greve, dusjer jo hver dag, men bruker ikke den såpen hver dag. tar mine sjangser..
Trollunn Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Hehehe, jeg fikk inspirasjon av dette temaet, så jeg prøvde meg med høvvelen i gårkveld, etter noen ukers forsømmelse... Men det var ikke enkelt du! Jeg sliter pinade med magen allerede!!!!!!!!!
Krissy78 Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg barberte meg frem til fødselen forrige gang og skal jammen meg gjøre det denne gangen også. Hater å være "overgrodd" nedentil, både for min del og samboeren min :-)
3snuppeliner Skrevet 23. oktober 2008 #15 Skrevet 23. oktober 2008 Ha ha.. J..... godt sagt=:-) Nei takke seg til høvelen ja=:-)
83nina Skrevet 23. oktober 2008 #16 Skrevet 23. oktober 2008 Når fødselen nærmet seg forrige gang var jeg enda mer nøye med barberingen. Ville ikke ha hår i "veien" og hårete legger. Jeg vasket meg også med dr. greve alle 9 mnd. For meg var det viktig å føle seg litt fresh når kroppen vokste. Når magen blir for stor er det genialt å barbere seg i badekaret;)
Mia29 Skrevet 23. oktober 2008 #17 Skrevet 23. oktober 2008 Til dere som har født før. Hvordan håndterte dere det med voksing av legger? Jeg begynner allerede nå og merke at det er litt pes. Ubehagelig å skulle lene seg så veldig fremover. Mannen min er ganske behjelpelig med det meste, men er litt usikker på hva han synes om å bli ansatt som "hudpleier" ;o)
Mrs. Bouquet Skrevet 23. oktober 2008 #18 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vokser ikke, men syns ikke det er noe stort problem med barnbering, ja det blir mye i blinde, men verdt det. Klarte det hele svangerskapet sist (selv med ryggproblemer/bekkenløsning) og regner med det skal gå like bra denne gangen. Har hjørnebadekar med sånn sittedel i hjørnet, men får det til ved å sitte på gulvet i dusjen også.
Krissy78 Skrevet 23. oktober 2008 #19 Skrevet 23. oktober 2008 SÅ enig med 83nina :-) Jeg var utrolig nøye jeg også... Hadde lyst å være fresh helt fram til fødselen, og husker at jeg satt i dusjen og shavet både legger og andre steder før vi dro til sykehuset :-) (Mellom riene...) Hi hi... Jeg har mye mindre hårvekst på leggene nå når jeg er gravid så det blir shaving i dusjen av og til. Kommer heldigvis enkelt til "nedentil" også (foreløpig) så det er ikke noe problem. Kan bare ikke bruke barberskum... men det funker med intimsåpe også :-)
Jente09&Jente12:) Skrevet 23. oktober 2008 #20 Skrevet 23. oktober 2008 Eg hater hår!!! så eg fortsetter å barbere meg nedentil og leggene!!!. Føler meg skitten med hår på de stedene. Kommer nok også til å barbere meg rett før vi drar på klinikken (mellom riene) hehe
Ingus Skrevet 23. oktober 2008 #21 Skrevet 23. oktober 2008 Hva med "brasiliansk voks" på slutten av sv.sk? Jeg klarer personlig ikke å la det gro "fritt vilt" nedentil, men ser for meg at det kommer til å bli litt vanskelig å barbere selv når terminen nærmer seg!!
birrisj05.02.09 Skrevet 23. oktober 2008 #22 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vasker meg med dr.greve OG barberer meg.. og det kommer jeg til å fortsette med, selv om det allerede er ganske vanskelig å nå til. Men, jeg får bruke sambo til hjelp da!
Trollunn Skrevet 23. oktober 2008 #23 Skrevet 23. oktober 2008 Dæven; kanskje vi skal spandere på oss en time til voksing nedentil, så slipper vi dette strevet ;) Jommen skal jeg prøve det. Kan ikke unnskylde meg med at det er jævli vondt heller, når man vet at man snart skal fø... :/
baby ventes 11 mars :) Skrevet 23. oktober 2008 #24 Skrevet 23. oktober 2008 der går grensa altså!!!! jeg barberer meg og vasker meg med asan , og ingen i hele verden kan få meg til og slutte med det he he. venninna mi hadde ingen til og hjelpe seg og nektet og føde med busk nedentil så når veene begynte klarte ho på en utrolig ¨måte med enorm mage og barbere seg selv! ho klarte jo ikke og knytte sko lissene engang så det der skulle jeg likt og sett, he he. forfengeligheten lenge leve!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå