fjollefrua Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Taksten er 1550' Har hatt visning på lørdag og mandag. Fikk inn 3 lave bud, men megler klarte tilslutt å få presset det opp til takst. Har jo kjøpt nytt hus da, men der er det litt som må gjøres og vi har regnet at vi trenger ca 200 tusen for å gjøre det vi vil med det nye huset. Etter salg av leiligheten, og utgifter til megler etc., så sitter vi igjen med 180 tusen. Vet ikke om vi skal være glade eller ikke. Er litt kjedelig å ikke ha fått den prisen man vil ha, og i tillegg må vi være ute av leiligheten 28. november. Vi tar over nytt hus 8. januar. Det vil si vi må bo hos svigers i to mnd, i tillegg får vi ikke feiret første jula til junior hjemme... Hadde dere solgt til 1550' eller prøvd å ta en runde til med visninger for kanskje å få 50 tusen mer...?
mamman til to gutter Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Nå aner ikke jeg hvor dere bor, men generelt tror jeg det er vanskelig å få solgt over takst nå. Jeg ville vært fornøyd og solgt til takst, 20 000kr er ikke så mye selvom det er mye. Dere sparer jo også penger på å bo hos svigers hvis ikke dere betaler husleie til dem, så da kan dere jo bruke de pengene på å pusse opp.
^*^Ma85^*^ Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 ut i fra hvordan markedet er her jeg bor så hadde jeg solgt til takst! hvertfall viss jeg hadde kjøpt nytt allerede!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Hvis dere ikke kan sitte på huset i minst et halvår, helst et par års tid så tror jeg det er lite hensiktsmessig slik situasjonen i markedet er nå. Folk kvier seg for å å ta opp lån, bankene er strenge i forhold til å låne UT penger....boligmarkedet går treigt som følger av dette. vil nesten påstå at dere er heldige som har fått solgt. De ferreste får vel den prisen de ønsker de kunne fått i disse tider. Nedslående at prisene har falt i forhold til i fjor for de som skal selge, men godt nytt for de som er ute etter å kjøpe da.
temine Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Tror du bør være fornøyd med å få takst i dagens marked ja. Litt dumt å ikke godta det budet egentlig, for taksten skal jo ikke settes lavere enn hva dere aksepterer og synes er ok å selge for. Selvfølgelig skulle man ønske å få mye over takst, men kanskje ikke tiden for det nå. Prøv å gjør tiden hos svigers til en god tid, og bo gjerne der til dere har fått ordnet det værste i det nye huset og. Er stress å bo i oppussingshus med ny baby. I alle fall om det er oppussing av bad/kjøkken og slike ting. Snakker av erfaring;)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 jeg hadde solgt nå, er jo umulig nesten å få solgt, og er jo ikke sikkert det blir bedre... sitter i salgsprosessen selv, men har ikke noe stress med å selge før på nyåret da jeg skal begynne å leie istedet.. men håper jo noen napper og klarer fint å være fornøyd med litt under takst i dagensmarked.. lykke til, jula blir så fin som dere lager den uansett hvor dere er )) og så får dere jo mange nye juler i nye huset senere )))
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Hus er ikke som vin - de blir IKKE bedre med tiden. Det dere har fått av bud nå er det markedet på nåværende tidspunkt er villig til å gi. Siden dere skal overta noe annet i januar ville jeg solgt. Om dere hadde hatt overtagelse på det nye i april/mai ville jeg kanskje ventet, men det kan dere jo ikke ;o)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Gratulerer! Jeg ville ikke for alt i verden vurdert å bli sittende på huset slik boligmarkedet er nå. Kjenner folk som er overlykkelige for å ha solgt for 200.000 under takst nå.
aanonym Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 I dagens marked skal man egentlig bare være glad for å få solgt. Vi solgte vår leilighet for 2 mill, altså 300 000 under takst i fjor høst. Sure penger, for vi hadde allerede kjøpt nytt hus og selv om vi hadde lagt inn en margin så hadde vi ikke regnet med å måtte gå så langt ned. I ettertid er jeg bare glad vi fikk solgt i det hele tatt, aner ikke hva vi ville fått for dne i dag.
Frosk1 Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Tror jeg hadde gledelig vært fornøyd i disse dager. Og hadde bodd 2 mnd hos noen andre... Siden dere har kjøpt nytt hus, så kunne dere ha kommet i fellen med å kjøpe hus og ikke fått solgt deres når den dagen kom.. Når man setter en pris så går det veldig ofte til litt under, derfor lurt å sette prisen litt over det dere vil ha, så tror kjøper at de har klart å prute det ned, men dere kanskje fikk det dere i utgangspunktet ville ha for det.. Tror jula blir fin for det om, høres ut som han er så liten , så blåser i hvor den feires Lykke til ...
Store My Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Selg! Og vær sjeleglade for at dere faktisk FÅR solgt! 20 000,- er "en pølse i slaktetida" i forhold til å bli sittende med en leilighet i månedsvis - les avisene, så ser du hvordan markedet er om dagen...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Noen venner av oss selger huset sitt i disse dager, og det har de holdt på med siden begynnelsen av juli. Nå denne uken satte de ned prisantydning med 70 000kr for å få interessen opp igjen. Huset er ny opppussa og veldig fint og ligger rolig og fint til i barnevennlig strøk. Her i området går det også sinnsykt tregt med hussalg, og det er flere av husene vi har kikka på (bare via nett foreløpig) som har ligget ute i 3-4 mnd.
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 om du får 50 000 mer i en ny runde så går jo snart alt bort til megler uansett..... for mer jobb til dem jo mer penger til dem.... dessuten tror jeg det tar tid før markedet er oppover igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå