Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har urinveisinfeksjon, legen min ville ikke gi meg noe for det, han mente det var tidlig i svangerskapet, jeg var fullgåtte 9 uker i går! Noen med erfaring, som har hatt urinveisinfeksjon, hvor lang tid tok det før det gikk over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da neppe ha urinveisinfeksjon når han ikke starter behandling? Du har ikke såkalt "asymptomatisk bakteriuri, da? Hvor du har bakterier i urinen uten å ha symptomer. Eller positiv urinstix uten symptomer? Hvis man har virkelig UVI vil man starte behandling uansett om det er tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Joda, han sa jeg har en urinveisinfeksjon! Han ville at jeg skulle drikke masse surt og levere urinprøve om en uke!

Skrevet

Synes jeg hørtes rart ut! Kanskje han mente at han ikke ville gi deg antibiotika såpass tidlig i svangerskapet? Uansett synes jeg ikke dette høres helt riktig ut, ihvertfall ikke hvis du har fått påvist oppvekst av bakterier og symptomer.. Men mulig han har opplysninger jeg ikke har..

Skrevet

Syntes dette er merkelig hvis han sier du har UVI. Jeg begynte med symptomer på lørdag og dro til legen på mandag med urinprøve, var da 9+4. Det viste seg at jeg hadde UVI som jeg trodde. Ble satt på en 5 dagers kur med en gang. Spurte hvordan dette var i forhold til gravidieten og da sa legen min at det var farligere å gå med en UVI enn å ta medisiner.

Er jo selvfølgelig veldig skeptisk siden vi har sliti i 5 år for å bli gravide så jeg leste på pakningsvedlegget før jeg svelget noen piller. Og der stod det at etter lang erfaring med å gi denne medisinen til gravide var det ingen skadelige effekter. Ble litt roligere når det stod så spesifikt, står jo som regel bare rådfør deg med lege før bruk.

Har du en urinveisinfeksjon i full blomst er det stor sjans for at det faktisk ikke går over av seg selv.

Jeg hadde ringt legevakta og hørt hva de ville ha gjort der....

Men drikk hvertfall masse vann, gjerne med sitroner for å få det surt. Hold deg mest mulig unna sukker. Og pass på å ikke ta tranebærkapsler som inneholder bucco.

Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Jeg er 8 eller 9 uker på vei sånn ca, og har ennå en UVI som ikke gir seg. Jeg hadde først en vanlig runde med Selexid for tre uker siden, og så en runde med dobbel dose av det samme uka etter. Ikke noe stress, og alt er bra med begge to:)

Leste og på vedlegget at det ikke var farlig for fosteret. Jeg har ennå litt snev av UVI, men siden dette visst nok er det eneste legemiddelet vi gravide kan bruke mot dette så er det bare å drikke masse og håpe det gir seg. Men trodde da det var vanlig å prøve å behandle det!

Send en mail til legen her på bim og hør:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...