Gå til innhold

Naturmedisin + "vanlig" medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker for tiden en del naturmedisin, som skal tas flere ganger om dagen osv, og som jeg føler virker..

En av tingene som de nye skal hjelpe for er å få igang hypofysen, så jeg får EL.

Men så har jeg også fått Pergo fra legen som er veldig imot alternative leger.

Mannen min mente at man ikke kan blande disse to - og at jeg derfor må slutte å ta naturmedisinene i perioden jeg tar de fra legen.. Men det vil jeg jo ikke.. Eller at jeg bare må la være å ta det fra legen.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg ville ha valgt å prøve naturmedisinene først. Om du synes de virker, så er det det beste om kroppen selv klarer å gjøre jobben.

Men jeg ville nok spurt terapeuten min også.

At leger er imot alternativ medisin forteller om dårlig kunnskap. En slik lege ville jeg vært skeptisk til.

Skrevet

ja, er sånn jeg også har tenkt.. at jeg utsetter det litt.. men vil så gjerne ha baby nåå :)

har inntrykk av at de fleste skole-leger er imot alternative leger, men det er kanskje bare de jeg har vært borti..

Skrevet

Hvordan kan du føle at naturmedisinene du tar for å bli gravid virker, når du ikke er gravid enda? Bare lurer altså...

Skrevet

Man skal ikke blande preparater ukritisk, det kan være ganske skummelt. Om din lege ikke vil gi deg skikkelig informasjon når du spør, hadde jeg tatt kontakt med en annen lege. Bare ikke bland på måfå, det kan få uheldige virkninger =)

Skrevet

hehe jeg ser den :)

Det er for andre ting, men hypofysen skal "fikses" i tillegg.

Det er det andre jeg merker det på.

Vektnedgang, mye mindre hodepine, mer energi osv osv.

Og er kvitt endometriosen jeg hadde + mange av cystene på eggstokkene.

HI

Skrevet

Takk Pappalille

Da venter jeg med pergo og gir naturmedisinene noen mnd til.

HI

Skrevet

Jeg har ikke brukt de samme medisinene som deg altså. Men da jeg brukte både skolemedisin og naturmedisin så konfererte jeg både med homeopaten og spesialisten på sykehuset. Bare for å være på den sikre siden. :)

Skrevet

hva sa de da?

Det er jo helt sikkert ikke samme medisiner, men :)

HI

Skrevet

Med mine gikk det helt fint. :)

Er bare lurt å sjekke sånn at ikke noen av virkestoffene i den ene medisinen påvirker den andre.

Skrevet

Okei :)

altså noe av naturmedisinen skal jo få hypofysen til å virke av seg selv, mens pergo "lurer" den til å tro at den virker og på den måten ordner EL..

Hvis begge to skulle kicke inn samtidig, vil man jo kanskje slippe flere egg - og sitte med 5linger! hehe :)

Nei, får vente og se om kroppen kan fikses før jeg lurer den.. Får bare smøre babyønsket med mer tålmodighet..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...