Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått hastetime til ultralyd i morgen pga mistanke om svangerskap utenfor livmoren. Jeg er i tiende uke nå og lurer på om noen av dere har opplevd dette? Grunnen til mistanke er vondt nederst i magen, helst på den ene siden, + en ubeskrivelig pressfølelse/tyngdefornemmelse i magen.

Er det noen av dere som har opplevd dette, og evn hvilke symptomer hadde dere?

Jeg har som "normalt" sterk kvalme m/oppkast, ømme bryster, er trøtt, osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres ut som svangerskap utenfor livmoren. Skjønner at du blir bekymret og man kan jo aldri vite, men jeg synes symptomene dine høres ut som normale svangerskapssymptomer/symptomer på at livmoren vokser.

Dersom man har svangerskap utenfor livmoren får man vanligvis økende ensidige smerter fra ca uke 6. Smertene blir etter hvert sterke, slik at man sjelden er i tvil om at noe er galt. Man har også vanligvis småblødninger og man får etter hvert kraftig sykdomsfølelse og noen ganger også feber.

Når du nå har kommet til uke 10 uten at du har blitt skikkelig dårlig, vil jeg si det er lite sannsynlig at noe er galt. Men greit å få sjekket det! Lykke til i morgen!

Skrevet

Takker for svar! Jeg har vært skikkelig dårlig, har vært sengeligggende i 5-6 uker pga ubehaget i magen + har hatt skiftende influensasymptomer. Tok av 5 kg de første 14 dagene, men har ikke tatt mer av nå... Vet ikke hva jeg skal tro jeg, kjenner i hvert fall stikninger nede på venstre side og har generelt vært MEGET dårlig... selvom jeg så smått begynner å føle meg bedre nå!

Skrevet

Ok, da har du jo vært sykere enn jeg fikk inntrykk av, så greit å få det sjekket. Stikningene i seg selv ville jeg ikke bekymret meg over, Lykke til i morgen, da! Håper alt ser fint ut :-)

Skrevet

Tusen takk for det!!! Blir så bekymret... Har følt at ikke alt har vært som det skal også, så da bekymrer jeg meg jo enda mer...

Skrevet

Lurer forresten på en ting: magen ville vel ikke vokse hvis det er svangerskap utenfor livmoren??

Skrevet

Man vil nok kunne få litt mage pga oppblåsthet og økt blodgjennomstrømming i bekkenet, men selve livmoren vil jo ikke bli større. Vanligvis sitter et svangerskap utenfor livmoren i egglederen, og denne vil sprekke når fosteret blir for stort. Dette ville nok ha skjedd før uke 10 og da ville du blitt skikkelig dårlig. Men en sjelden gang kan fosteret sitte i bukhulen, og da blir symptomene mer diffuse. Kan ikke svare deg noe bedre enn dette.. :-)

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til imorgen...skal krysse fingrene for deg...du får oppdatere oss.

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart meg, og takk for lykkeønskninger!!!

Skal oppdatere i morgen, og vil gjerne få ønske dere en fin dag :-) ¨

Skrevet

Hvordan gikk det på ultralyd Erica1? Har ikke fått med meg noen oppdatering..? Håper det gikk bra?!

Skrevet

føler veldig for å si at det ikke finnes noen absolutter for hvordan det oppleves å være gravid utenfor livmor. jeg var det for et års tid siden, men hadde ingen av de vanlige symptomene selv om det ble oppdaget sent. var nok nærmere 10 uker på vei.

håper du slapp å oppdage at graviditeten var utenfor erica.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...