Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan beskrive de?Har hatt skikkelige mensen-smerter i dag.lurer på om det kan være kynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg også lurer på dette.. Er snart 20 uker på vei (førstegangs) i går kjente jeg plutselig at magen ble veldig har helt nederst. Det gjør ikke vondt, men kjenner at det strammer også slipper det taket.

Har kjent det igjen i dag, ganske mange ganger vil jeg si.

Når jeg har lest om kynnere så står det at de begynner oppe på magen og beveger seg ned. Slik er det ikke hos meg. Jeg kjenner bare at det strammer heelt nede på magen (like over venusberget, hehe).

Skrevet

Har hatt masse kynnere gjennom svangerskapet.

Magen blir hard som en ball og du kan som regel se at hele magen blir skeiv :) Skal ikke være vondt, men det kan være litt ubehagelig. De skal heller ikke komme regelmessig, noe som de gjorde på meg og da stoppet de fødselen i uke 26..

Skrevet

Maria1978

Jeg hadde det sånn som deg i går. Det stramma seg til helt nederst og på siden av magen. Magen var steinhard. Det skjedde mens jeg trente. Vet ikke om det har noe å si.

Skrevet

Mine kynnerer (elelr det jeg selv mener er kynnere) er slik som de andre beskriver at magen blir helt stram og hard. For min del skjer det bare helt nederst foreløpig. Er 15 fullgåtte i dag. når dette skjer er det ikke vondt, men ganske ubehagelig og slitsomt. Jeg har ikke smerter samtidig som dette kommer. Men kynnerne har kommet den siste uken og samme uke har jeg fått mye mer smerter igjen. Kjenner mensliknende smerter i bekkenbunn og livmorkramper i magen og ilinger i sidene. Ikke hele tiden og ikke alt samtidig, men det kommer innimellom. Er også mer øm over symfysen hvis jeg trykker litt forsiktig. Smerter er jo eet litt voldsomt ord og bruke. Innimellom har det vært slik at jeg må stoppe litt opp hvis jeg holder på med noe, men det er ikke slik at jeg er sengeliggende av dette. Det er ikke verre enn en middels heftig mensrunde.

Skrevet

Jeg søkte litt på nettet i går og har inntrykk av at det er veldig vanlig. Men det skal visst ikke være regelmessig og det skal ikke være vondt, ubehagelig ja, men ikke vondt. Så vi får følge med :)

Hvor mange uker på vei er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...