Gå til innhold

nav og dagpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner lite av hva som står inne på nav sine sider og fått høre mye forskjellig av venner. Må jo snakke med nav etterhvert men tenkte jeg kunne spørre her inne om det er noen som vet. Håper noen kan svare meg :)

saken er den at jeg jobbet som sommervikar i fjor 100% i 2 mnd, jobbet i 2 mnd etter det som ekstravikar. Ble sykemld i oktober og er hjemme i permisjon. Lurer på om jeg kan få dagpenger når permisjonen er ferdig? jeg skal jo selvfølgelig begynne å jobbe igjen men har ikke noe å gå tilbake til.. noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har du ikke rett på.

Skrevet

Men jeg fyller jo kravene (tror jeg) jeg har jo hatt en inntekt på over 105 384kr i fjor.. fikk os før jeg begynte å jobbe.

"Dagpengenes størrelse beregnes ut i fra ditt dagpengegrunnlag. Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger.

Ytelsene kan være

* Dagpenger ved arbeidsløshet

* Sykepenger

* Omsorgspenger/pleiepenger/opplæringspenger

* Foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon

* Svangerskapspenger

* Selvstendig næringsinntekt kan på visse vilkår regnes med for personer over 64 år."

vil ikke dette si at svangerskapspenger, os og sykepenger teller som dagpengegrunnlag?

Skrevet

Kontakt nav selv. Ikke gå gjennom andre ledd.

Skrevet

Ja skal det :) ville bare se om noen hadde vært gjennom samme situasjon?

Skrevet

Ja du vil ha krav på dagpenger.

Men vil jo være bedre å starte å søke jobb i god tid før permisjonen går ut...

Skrevet

OS blir ikke regnet med i slike grunnlag, dessverre. Så det må du trekke fra.

Har du ikke OS nå, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...