Gå til innhold

Hva slags foreldretype er du?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://mammanett.no/node/6615/quiz/start/bf6d67fe91c92db45d2ef150520b2220

Jeg ble:

Myndig, innlevende og klok - et ideal for alle foreldre!

Du har en klok foreldrestil hvor du lytter til barnet, er tilstedeværende, og leder barnet gjennom samarbeid. Dette er slik de fleste foreldre kan fungere på en god dag, men neppe 365 dager i året. Er du sikker på at du var 100% ærlig i besvarelsen din?

Barna dine blir sosiale og selvstendige, hvis du klarer å opprettholde denne foreldrestilen.

Jeg ruler!! *fnis*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom jammen i samme kategori som deg ;o)

Skrevet

Samme som deg jeg og .... hehe..

Skrevet

Samme som Yaddaline.

Du har en klok foreldrestil hvor du lytter til barnet, er tilstedeværende, og leder barnet gjennom samarbeid. Dette er slik de fleste foreldre kan fungere på en god dag, men neppe 365 dager i året. Er du sikker på at du var 100% ærlig i besvarelsen din?

Barna dine blir sosiale og selvstendige, hvis du klarer å opprettholde denne foreldrestilen.

Skrevet

jeg også... hehe... kanskje det er et dibsymdrom

Skrevet

Alle er like uærlige? Neida :o) Må nok innrømme at på en mindre god dag så kunne jeg nok muligens fått et annet resultat (feks kranglete søsken får 10 sekunder før jeg hiver leken de krangler om i søpla? eller tvangshenting i bhg).

Skrevet

Ja dete virket som en meget bra test hehehe :D

Fikk det samme som HI, men føler jo ikke at jeg kunne svart så mye annerledes?? Gi barnet et PC-spill for å ikke banne hehehe :D

Skrevet

Nå ble jeg litt paff.. hehe.. Jeg har bare en sønn på 10 mnd, så han kommer det til å gå bra med :)

Fikk det samme som hele gjengen her inne.. Selv om sikkert alle mødre får sånn tilbake mld så ble jeg kjempe gla og stolt av meg selv.. hehe..

Skrevet

Samma som over her... Litt merkelig test da..

Skrevet

Jeg ga opp den testen for svarene avvikte så mye fra hvordan jeg reagerer og handler i ulike situasjoner at poenget ble borte. (har en tendens til å ta ting seriøst)

Skrevet

Militanten!

Kommandolinjene er klare. Javisst har du lydige barn! Du er meget klar og tydelig i dine forordninger, barna dine har plenty av grenser og regler å forholde seg til. Og de forholder seg til dem fordi de er redd konsekvensen hvis de ikke gjør det. Er du en kjefter? Mange autoritære foreldre bruker høy og anklagende stemme, noe barn kan oppfatte som skremmende.

Barna dine savner den betingelsesløse kjærlighet for hvem de er, ikke bare hva de gjør. De står i fare for å utvikle seg til lite selvstendige barn, og barn med temperament kan bli uvanlige trassige i møte med denne type foreldrestil.

Slapp av, le mer, og gi slipp på noe av kontrollen. Idealet er et barn som samarbeider med deg, ikke blint avlyder ordre. Med den militante foreldrestil, står familien i fare for å gjennomgå en vanskelig tid når barna kommer i tenåra.

Hmmm

Godt at lillegull bare er 6 mndr. Dette kan bli artig fremover;-)

Skrevet

Likte denne jeg:

Skal jeg dytte deg, eller? Så kjenner du at det gjør vondt?

Det lover vel godt for guttene mine når mammaen får:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...