WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg kom til å tenke på noe da jeg leste et innlegg om at noen skulle feire annethvert år hos svigers og egen familie og at dette var trist (mener ikke å henge ut noen her nå, det innlegget var kun inspirasjon til mitt innlegg her ). Men...hvordan feiret dere jul da dere var små? Vi feiret enten hos mine besteforeldre, min tante og onkel eller hjemme. Byttet mest på hos besteforeldre og hos oss, en sjelden gang hos tante og onkel. Så jeg er veldig vant til det å bytte på hvor feiringen er - jul blir det uansett ) Helt side jeg og mannen min ble sammen for snart 8 år siden har vi feiret annethver år hos mine foreldre/hans foreldre. Og det syns jeg er den mest naturlige ting i verden. Hvorfor skal min julefeiring med min familie være mer riktig/mer verdt enn hans julefeiring med sin familie? Syns det er rett og rimelig at man bytter på jeg!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Siden foreldrene mine er skilt har jeg kun feiret hos farforeldrene mine en gang, da jeg var baby. Resten av tiden har vi som regel vært hos morforeldrene mine, eller hjemme hos oss selv, med morforeldre og tante på besøk. Syns også det er mest naturlig å "dele på" det å feire jul, eller i alle fall å ha det hos seg selv og evt invitere (om man har et naturlig og sunt forhold til familien/svigerfamilien sin vel og merke). Hadde vi feiret bare oss 3 (snart 4) hadde det føltes litt stusselig tror jeg, men det er nok mest fordi jeg er vant til at man samles i jula. 1. dag derimot, den har vi for oss selv - skikkelig slaraffendag. 2. juledag feires hos den av foreldrene vi ikke feiret julaften med. Har heldigvis både mamma og svigermor i nærheten av her vi bor.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hm..det med å ha 1. juledag som sløve/kosedag lurer jeg nesten på om vi skal innføre...barna er ofte litt slitne etter julaften, og enda en dag med middagsselskap 1.juledag er ikke alltid så gøy da...slitsomt for både store og små - ser for meg at det er bedre med en "hviledag" i mellom. Og heller ta 1.juledagsbesøket på 2. juledag framover ) Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå