Gå til innhold

Hadde du latt 10 åringen din....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....passet på lillesøsteren på 3 år i ca 40 minutter mellom kl 20.50 og 21.30? Jeg er på jobb fram til 21.30 like i nærheten, men kan ikke komme hjem om lillesøster slår seg vrang f.eks. Mannen min har fotballtrening på onsdager kl 21, og har sååå lyst til å dra.....

Storesøster er kjempeflink med lillesøster, men lille kan noen ganger stå opp igjen etter at hun har lagt seg, og er ikke sikker på at storesøster klarer å få henne i seng igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Om dere har avtalt hva hun evt kan gjøre om lillesøster ikke vil legge seg igjen så.

Skrevet

Ja, det tror jeg. Kan faren være tilgjengelig på mobil da, og komme hvis det er "krise"?

Hvis hun står opp og tuller seg så er det jo heller ikke verdens undergang om hun kommer seg litt seint i seng én kveld.

Skrevet

Min datter hadde nok klart det bra. Og om hun ikke får lillesøster i seng er det vel ikke krise heller? Så lenge de er trygge mener jeg:-)

Skrevet

litt vanskelig da det er så stor forskjell på 10 åringer. Men om du mener hun klarer seg alene hjemme uten en 3 åring å passe på, så hadde jeg nok gjort det siden det bare er 40 min. Går jo an å prøve det en onsdag eller 2...

Skrevet

Ja det er en forutsetning at han er tilgjengelig på mobil! Typisk at treningen hans ble flyttet til onsdager, akkurat den dagen jeg stort sett alltid har senvakt!

Skrevet

Kommer jo an på hvor vant din 10 åring er til å se etter søsteren da. Med min 10-åring og 2-åringen vår hadde det ikke vært noe som helst problem. Hun har passet han i mye lengre tid mange ganger før.

Og i forhold til om lillesøsteren skulle stå opp så er det jo ikke så farlig om hun er oppe til dere kommer igjen da om storesøster ikke får henne i seng igjen.

Skrevet

10 åringen er vant med å passe henne på morningene av og til, og hvis vi skal en snarttur på butikken, hun er som sagt veldig flink med henne. Men hun pleier ikke å passe henne på kvelden.

Hvis hun selv vil så tror jeg vi sier at pappan får gå på trening jeg, som dere sier, ingen krise om hun er oppe en liten stund før jeg kommer hjem fra jobb. :o)

Takk for svar.

Skrevet

ja, det hadde jeg gjort. sunt med ansvar. forsovit hentet jeg min 5 år yngre lillesøster regelmessig fra jeg var 7 år og var selv alene hjemme vær dag i ca 30 min fra jeg var 3 år. men det var jo litt andre tider en nå.

hva siser 10 åringen da? om storesøster syns det er litt stas med ansvaret så går det nok nall.

Skrevet

Hun er på skolen enda, men er sikker på at hun vil. Alt som gjør at hun får lagt seg senere enn hun pleier er nok helt i orden. ;o)

Skrevet

Det er samme aldersforskjell på mine jenter også, og jeg tror nok jeg ville latt eldste være alene med lillesøster når hun er 10.

Problemet her hadde nok heller vært at storesøster hadde blitt skikkelig fortvilet om hun ikke fikk lagt lille igjen. :)

Skrevet

Ja, det er det jeg er redd for. Pappan får bare forklare for henne at det ikke er noe krise om hun ikke får henne i seng igjen. For alt vi vet så kan det hende hun klarer det helt fint, ikke sikkert hun våkner engang!!

Har en tendens til å ta sorgene på forskudd ja, hehe... ;o)

Skrevet

Samvittighetsfulle jenter altså. :)

Det kan jo gå helt fint, er dere heldige sover lilleøster som en stein! :)

Skrevet

Har dere mulighet til å avtale med noen naboer om det skulle være noe? Bare sånn at storesøster kan ringe på hvis det er krise? (backup plan...)

Skrevet

Hvis hun er en ansvarlig jente (noe hun sikkert er) så ja :)

Skrevet

Hjemme alene når man er 3 år er jo total uforsvarlig, selv om det var for 30 år siden eller nå...

Skrevet

Ja....jeg lot 10åringen passe lillesøstrene på 1 1/2 og 3år i 20 min mens jeg handlet litt tidligere, de lå og sov riktig nok da.. Så er10åringen ansvarlig så ser jeg ikke noe problem. Var barnevakt mens mamma gjorde småærend selv i den alderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...