Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 what goes around comes around, eller så man reder ligger man osv. For ca 2 år siden oppdaget jeg til stadighet at jeg ikke fikk den posten jeg ventet på. Det forsvant brev, fakturaer, pakkelapper og verdibrev på vei fra avsender til min postkasse. Jeg tok kontakt med Posten Norge og klaget. Ikke bare en gang, men flere ganger. Både muntlig og skriftlig. Per brev og pr mail. Samme svaret kom hver gang. De kunne ikke finne noen feil i sine rutiner og hadde pratet med sine postbud som leverte post her jeg bor, og alt skulle være i skjønneste orden. Problemet var at det var svært langt fra i sin skjønneste orden. For når nye bankkort ikke kommer frem, så banken min må avvike fra sine rutiner for å personlig overbringe dem til meg, da de tilsynelatende forsvinner i posten, så er det faktisk ikke i orden synes verken jeg eller banken. Ei heller når koder kommer på avveie og aldri når frem til meg. Heldigvis har banken min rutiner som gjør at det har ordnet seg og at de unngår å sende noe som helst til min adresse. Forrige fredag fikk jeg en telefon fra hemmelig nr. Svarer pent og i andre enden er det en hyggelig dame fra et inkassofirma (!!!) og jeg spurte hva jeg kunne hjelpe henne med. Jo, hun satt med en inkassosak fra..................gjett nå jenter............nettopp............Posten Norge! På en faktura på 105 kroner fra en uavhentet sending fra desember i fjor, som nå hadde steget til over 700 kroner da jeg ikke hadde betalt!!! HA HA HA sa jeg da. Det er bare et lite problem forteller jeg henne. Jeg får slett ikke post fra Posten Norge. Er jeg heldig så dukker det opp et privat brev i ny og ne, men slike hvite konvolutter med trykte bokstaver på har jeg ikke mottat på over 2 år! Og problemet er nettopp, POSTEN NORGE. De VET at de ikke klarer å levere til meg. De VET at jeg har gitt beskjed om å få beskjed fra mitt postkontor om noe ankommer og blir returnert. Jeg har ikke hørt et ord fra dem siden jeg klagde siste gang, for ca 2 år siden. Og jeg finner meg ikke i å få navnet mitt inn i noe som helst inkassosak. Ærlig talt! Damen var som sagt svært hyggelig og syntes jo dette hørtes utrolig amatørmessig ut av Posten Norge, og jeg var vel ikke den første som hadde opplevd dette ymtet hun frempå. Hun lovet dermed å sjekke saken nærmere. Og kontakte meg tilbake. Jeg har ennå ikke hørt noe. Men som sagt, så tente jeg på alle ti pluggene. Jeg sendte, igjen, en mail til Posten Norge. Der skrev jeg harde fakta og forklarte at jeg atter en gang ikke følte meg ivaretatt på en skikkelig måte, og at jeg satt spørsmålstegn til deres "metoder" og at jeg jobber i en viss type bransje, hvor det er folk som lever av å lage store overskrifter om slike type bedrifter som Posten jo er... I går mottok jeg brev. Fra Posten Norge. Fra en hyggelig dame i Kristiansand. Som har sjekket saken min. Hun hadde hatt kontakt med postkontoret og de hadde sjekket med sine postbud. Og konklusjonen var at min postkasse VELDIG OFTE var så FULL at det ikke gikk an å få mer post i den og dermed returnerte de posten til postkontoret!!!!??????!!!!!!!!!!!! Jeg svarte tilbake på denne mailen at dette overhodet IKKE stemmer. At hos oss blir den tømt hver morgen (aviser) og at min samboer som har hatt hjemmekontor i lange tider stadig møter postbudet på utsiden og tar i mot posten. Noe jeg selv også gjorde i hele permisjonen min og som jeg gjør hver fredag når jeg har fri og har gjort nå de siste ukene da jeg har gått hjemme. Og aldri har vi opplevd at postkassen har vært full. Så her har noen tatt en spansk en, for å ha et eller annet svar til en utålmodig kunde. Og jeg synes det er for dårlig. Jeg har ikke fått svar på den siste mailen. Må også tillegge at fakturaen/inkassoen nå ble ansett som slettet og ute av verden fra Postens side og at de beklaget bryderiet jeg hadde hatt i denne saken. Joda, orden i egne rekker er greit før man angriper andre tenker jeg........og venter i spenning på svar på siste mail.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 For et rot.Men akk ja.Det skjer,og skylden har jo ivertfall ikke POSTEN på vite.Her får vi jo posten i kassene,men opplever at ting ikke kommer frem,forsvinner,eller dukker opp mnd etterpå.Vi vet at naboer har fått mye som er vårt.Å ikke alt blir lagt i kassa vår,men i søppla.Har klaga på budet flere ganger.Etternavna skulle di jo kunne greie lese? Mamma sendte rekomandert brev til meg en gang.Det kom 1 mnd etterpå...Følgelappen var lagt hos naboen,og han var på ferie. Jeg føler at det ikke nytter å klage jeg.For postbudet blir olmere enn en pit bull av det...... Håper det ordner seg for deg.Kjedelig når folk ikke kan jobben sin.Å posten skulle jo være å stole på...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ha ha ha ha ha ha ha ha, ja han hadde nok orden i sysakene han postmannen som ble tatt da han fyrte opp to postsekker ved Gjersjøen også:-)) Store bedrifter kan være en prøvelse for oss som forbrukere...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2008 Og vi fikk også høre her forleden da vi nevnte denne saken at det var flere i nærheten her som stadig ikke fikk sin post. Og som mottok post som skulle vært i andres postkasser. Og hvor tilfeldigvis gatenavnet begynte på den samme bokstaven!!!!!! Men det holder da for pokker ikke eller? Snakker vi Norges største dysleksi-arbeidsplass eller? Greit at posten skal frem, men ikke hvor som helst liksom.... Ole Olsen bor i Bamsegata, men posten ender alltid i Bjørnegata i samme by..........sort of..... Ja, jeg er litt irritert kjenner jeg.... Når noen blir for store, så mister de tydeligvis oversikt og kontroll og det er ikke bra har jeg hørt.
Superlis Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Makan til frekkhet...synes du har all grunn til og bli veeeldig irritert etterhvert. Men det har blitt mer og mer av dette....tror du er inne på noe der om oversikt og kontroll,men 2 år er jo veldig lang tid, de burde klart og finne opp en bedre unnskyldning enn full postkasse:))))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2008 Ja du sier jammen noe:-) Og noen påstår at jo større jo bedre............moahahahahaha;-)))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2008 Og idag kom en mail fra Lindorff..............djeeezes altså. For Posten Norge har SELVFØLGELIG ikke klart å rydde opp denne saken fra sin side og mot Lindorff. Ergo står jeg fremdeles som ansvarlig for denne fakturaen. Så nå måtte jeg videresende mailen fra Posten slik at Lindorff vet hvem og hva de skal ta kontakt med og for i POSTEN NORGE. ER DET MULIG SIER NÅ JEG!!!! Og kjenner at jeg atter en gang er en smule irritert på POSTEN NORGE for sine uproffe opptredener!!! Og gjett om mail er sendt til denne hyggelige damen i Kristiansand da, som tydeligvis ikke har ryddet I EGNE rekker, kun ut mot kunde......grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
Karomamma Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Får jeg minne om filmtipset i sakens anledning? Budbringeren.... http://www.filmgrid.no/movie/58309/Budbringeren
Dailis Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Hvis du bytter ut 2 år med 8 har vi samme historien. Men vi ha fått flee svar, bl.a. at naboene stjeler posten vår, at postbudet kanskje gjør det. Osv. Hatt postboks, det hjalp ikke. Jeg ha måttet søge for at alt jeg MÅ ha og som jeg ikke kan få på andre måter enn gjennom posten må sendes co. Jeg er drittlei posten, og de påstå igjen og ifjen at de ikke har slike feil i sitt system. Neida. Men da er vi i alle fall to da.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2008 I alle dager!!! Godt vi er flere, men for ille at vi er noen i det hele tatt!!! Jeg har vært dypt fortvilet jeg....når nytt bankkort forsvant, brevet med kode forsvant etc.........det er en ekkel følelse og fortvilelsen når du VET at du faktisk ikke kommer til å få alt du venter på. Men det rare er at om noen sender et privat brev med håndskrift, så kommer det stort sett alltid frem, mens maskinskrevne brev ala ovennevnte stort sett alltid forsvinner??!!?? Vi har jo alt av regninger på nettbank, men noen ganger så skjer jo det at noe kommer i posten og da er det garantert at vi ikke mottar det! Og i tillegg har de nå kommet med to ulike forklaringer på hvorfor??? Og ingen av dem stemmer.......... Det er jammen så jeg har lyst å gå videre med dette. Og jeg har mine kontakter. Det finnes medier som er svært interessert i slike type historier. Og jeg mener seriøst at om vi er flere som opplever det samme fra en så stor bedrift som nesten er enerådende, så burde det kanskje rett og slett frem i søkelyset!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2008 Så skjedde det jammen igjen!!! Bankkortet mitt har gått ut på dato fredag. Jeg har jo SELVFØLGELIG IKKE FÅTT NOE NYTT I POSTEN...........bombe...........og oppdaget det først i butikken i går ettermiddag. Heldigvis har jeg flere kort så det ordnet seg, men HVOR HAR DET NYE KORTET TATT VEIEN MON TRO???? Så imorgen den dag skal først banken kontaktes, for de skulle ikke sende det i posten noe mer, da dette har skjedd før. Men direkte til min filial så jeg kunne hente det selv. Og gjett om jeg skal kontakte POSTEN NORGE da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..................................................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå