Zitro Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Har lovet guttungen på 3 en tromme hvis han bæsjer på do. Og han sier ja hele tiden og snakker stadig om at vi skal kjøpe tromme. Han har VELDIG lyst på tromme altså :-) Men... han bæsjer fortsatt bare i bleia. Tenkte å kjøpe tromma, sette den på badet og si at han får den ikke før han har bæsjet... da glemmer han det kanskje ikke tenkte jeg.... Fryktelig dumt eller er det greit. Han er over 3 år så bleieslutt er på tide.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Synes det er litt dumt jeg, da. Det blir jo å friste han i mine øyne, noe som er dumt om han ikke er helt klar for å slutte.
Zitro Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Men han tisser fint på do da? Så det er det at han helst ikke vil og bare glemmer det hele tiden...
HeldigeMEG:) Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 ikke kjøp tromme før han bæsjer på do=) ta han med på lekebutikken å kjøp tromme=) det som er stas vettu!! dumt å ha det foran han, da kan det hende han bæsjer engang på do og ikke gjør det på lenge igjen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg ville ikke kjøpt den, hvis det var for å friste/minne på premien, så ville jeg heller funnet et bilde av en og hengt på do )
Zitro Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2008 Den var smart! Glup du Yaddaline :-) Skal printe ut et bilde og henge på både rommet hans og do, så ser jeg hvordan han reagerer...
Camilla* Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Det er forskjell for barnet mellom å tisse og bæsje på do. Avføringen føles mye mer som en del av barnet, og hvis vi voksne presser på for å få barnet bleiefritt, kan det føles som en inntrenging i barnets territorium. Hvis de voksne gjør for mye ut av potte-treningen er dette noe barnet kan aktivt bruke imot foreldrene, feks bæsje i buksa for å vise at det er DE som bestemmer, feks i trassige perioder. Jeg skjønner ikke hva han skal med en tromme for å bæsje på do, han kan jo feks få den i julegave. Bæsje på do skal han jo "lære" seg fordi det er renslig og ikke blir ekkelt for han, og han gjør som alle de andre. Jeg synes det er smartere å fokusere på hensikten, i stedenfor på tromma, den har jo ikke noe med bæsjen å gjøre. Er ikke noe vits i å mystifisere verden ytterligere for barna. Vær heller tydelig med når du selv går på do, eller når andre (feks storesøsken) går på do, og når du skifter bleie kan du forklare dette med do-gåing (når du blir større kan du bæsje på do, akkurat som de store i barnehagen. Så slipper du bleie!"). Hva om kjæresten din hadde kjøpt deg noe du hadde ønsket deg veldig, satt det på en plass som du nesten nådde det og som du så det hver dag. Men så skulle du ikke få det før du hadde klart noe som pr i dag for deg syntes umulig, feks rundvask i huset ti ganger på èn dag etter endt arbeidsdag? Hehe Håper jeg ikke provoserer, det er i så fall ikke meningen, jeg bare ville illustrere hvos forskjellig vi foreldre tenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå