Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 dette var en kommentar til hun som "må velge" mellom mannen og en annen.... å NEI!!!! det er ikke ok
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Ja himmel så glad jeg er for at jeg ikke er mannen hennes. Han er det synd på. Prøv å være i han sine sko..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Hvorfor gifter folk seg når de ikke mener noe med "I gode og onde dager"? Å holde en familie sammen er en jobb, og en god del forsakelse. Men en hel, sammensveiset familie er en uvurderlig skatt!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 TULL! Det var i gamle dager ekteskap var "for alltid". Følelser kan ikke LOVES bort. Jeg vil i alle fall heller at mannen min skal gå fra meg enn å være med meg fordi han "lovet det". ÆSJ! Om ikke jeg får ekte kjærlighet, vil jeg ikke ha noe samliv. Ekte kjærlighet kan vare livet ut, men det er mye mer normalt at det ikke gjør det. Dere er dumme! Eller unge. Eller begge deler. Om 5 år er halvparten av dere skilt. Pass på å sikre økonomien.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Signerer Anonym 14.20 Snakker av erfaring. Kun ekte kjærlighet er kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 å? har følelsene forandret seg siden gamle dager? Bare tull det du sier! Folk er bare blitt egoistiske og late!! Ekteskap er stort sett ikke noen romantisk, lyserosa "så levde de lykkelig alle sine dager" eventyr! Man må gi og ta, og jobbe med det for at det skal vare. Ikke bare snu seg og ta etter en annen hvis han ikke vasker opp nok! Kan han ikke snakke om følelser? Nei, så lær ham det!! er det rart det er mange skillsmisser når det er det som er grunnlaget for dem?
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Pisspreik. Man velger hver dag, faktisk. Og noen ganger trenger man ikke velge, det er ikke noe grunnleggende umoralsk med å få i pose og sekk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 He he..javel. Men den som skal ha ekte kjærlighet til enhver tid har lest for mye dikt og romantikk i sin oppvekst. Å få et forhold/ekteskap, whatever.. til å vare må det jobbes! Ekte kjærlighet svever ikke av seg selv. Så om du skal leve etter dette anonym 14:20 blir du nok skilt hvert 5 år, resten av livet. Jeg har levd med samme mann i 9 år. Jeg har fått mange tilbud, mange antydninger og kollegaer som har på en bris sagt de er veldig glad i meg og må dumpe min mann. Og hadde jeg ikke resolutt kuttet av og satt foten ned så kunne jeg glatt ha sullet meg inn i en rosa sky og inbilt meg at dette var andre saker enn jeg har. Så jeg stiller heller spørsmål til alderen og modenheten til de som til enhver tid skal være stormforelsket i sin kjæreste og dabber det av så er det ikke ekte kjærlighet. Hilsen lykkelig gift.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Anonym 14:20 her. Jeg har vært gift i 15 år nå, og er muligens spesielt heldig med valget. Men jeg tror de fleste heller blir ALT for lenge i sure ekteskap enn at de jobber for lite. Å jobbe er ikke noe som skal føles tungt og jævlig en gang hvert 3dje år. Det skal være et positivt samarbeid i hverdagen. Hvis den ene parten ikke vil det, så skal ikke den andre parten klandres for at han/hun går. Tvert imot - det var rett valg!! Jeg jobber med dette til daglig, så jeg vet hva jeg snakker om. Det er bare rester av stinkende pietisme som gjør at vi tror det er rett å holde sammen i tykt og tynt. Og til deg som spør om kjærligheten har endret seg siden gamledager spør jeg om det i "gamledager" menes kristen tid eller før-kristen tid??? Som du kanskje vet er det kristendommen som innførte mye av den monogame "DU MÅ HOLDE UT"-jævelskapen folk tvinges inn under i våre dager. I riktig gamle dager var det nemlig ikke slik. Tror du vi har endret oss siden den gang? Frihet = kjærlighet. Kan du ikke slippe kjærligheten fri, da har du ingen kjærlighet. For de som ikke tør å innrømme dette - dere har et kontrollbehov som dere i alle fall ikke bør forsøke å si at andre også må ha. Kanskje er det OK for mannen deres at dere er kontrollfriker, men ikke overfør deres "regler" til andre mennesker. Dere skader dem.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Anonym 14:20 igjen: Takk. Du har forstått det.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Ekte kjærlighet er ikke det samme som sterke, lidenskapelige følelser hele livet. Det handler om vilje til å gå sammen enten følelsene er sånn eller sånn. Følelser kommer og går og er altfor flyktig til å bygge familielivet på. Det er jeg gammel nok til å ha erfart.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Veldig kjekt for barne til disse frihet=kjærlighet voksne. Være kasteball i hele barndommen med stemamma her, stepappa der og et dusin besteforeldre. Noen har det leit i forholdet. Da må de få gå. Men de aller fleste brudd skjer fordi man kjeder seg. Noe de også vil gjøre med neste partner, neste der igjen og neste.. Sånne umodne voksne setter sitt umodne følesesliv langt foran barnas ve og vel.
!!!! Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 Man får inntrykk av at lykken er kun her og nå. Det man lover i det eneøyeblikket behøver ikke gjelde for det neste. Har forresten ikke lest innlegget du henviser til, bare et generellt hjertesukk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 hvor mange ganger har du rost ditt eget innlegg nå anonym 1420? Å leve i et ekteskap er utrolig mye mer enn bare lidenskap og kjærlighet. Det handler også om ansvar, forpliktelse og det å kunne ofre noe. Folk har for mange valg, jeg tror ikke det gjør dem noe lykkeligere. I noen tilfeller er selvsagt skillsmisse beste avgjørelse, men det har blitt altfor lettvidt for mange. Jeg deler ikke anonym 1420s holdninger til ekteskapet. Trist om altfor mange gjør det synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 Det må være en fantastisk følelse Anonym 14.50 å besitte sannheten. At du, som antageligvis er oppvokst i et hjem hvor man holdt ut alt og hverandre med, og som sikkert følger i dine foreldres fotspor, med alt det negative det tydeligvis har ført med seg, er så. Men sitt ikke der på din høye hest og fordøm oss andre som faktisk har gjort andre valg i våre liv. Og funnet lykken et annet sted enn der vi trodde da vi var 18. Livet er i evig forandring, akkurat som vi levende mennesker. De som nekter for dette anser jeg som særlig uttørkede og lite levende. Og med lomma full av fordommer istedetfor et åpent sinn. Jeg er så utrolig lei besserwissere som uttaler seg i øst og vest, uten å ha erfart annet enn nabogutten selv.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 Hvem ga dere rett til å kritisere? Jeg er skilt to ganger, og har ikke fortalt folk om mine opplevelser. Om hvorfor. Dermed går mange ut fra at jeg tar lettvindte valg. Hadde de bare visst. Dere som tror en skilsmisse er et lettvindt valg og sier folk er for raske til å skille seg, det er akkurat slike som dere som gjør det vanskelig å leve med to skilsmisser i bagasjen. Jeg trenger ikke rettferdiggjøre meg overfor dere, men jeg har ikke hatt det "lettvindt".
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 Vel, det var jo ikke det som ble skrevet da. Det var snakk om at ENDEL tok lettvidt på det. Trenger ikke å bety at du gjør det...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 Så slutt da for pokker å generalisere!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #20 Skrevet 22. oktober 2008 med så mange bedritne menner i denne verden skjønner jeg at skillsmissestatistikken er høy.. det er stort sett damene som vil ut av forholdet, mennene bare hvis de har en ny å flytte inn til...Det er alt for mye testosteron i verden.. Det hadde blitt fred på jorden om man hadde hatt mindre menn i verden... he he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå