Gå til innhold

Forandret hjertelyd fra 140 til 125 .

Anbefalte innlegg

Skrevet

På alle mine 3 tidligere kontroller har babyens hjertelyd ligget på 140.

Var på kontroll hos lege i dag og han målte 125.

Kan det virkelig forandre seg sånn eller er det han som har gjort en litt dårlig måling?

Babyen var veldig aktiv da han målte og han måtte endre på den lytte-greia hele tia..

*Nattergalen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt mellom 120 og 160 er normalt, og hjerterytmen forandrer seg iløpet av dagen og etterhvert som den lille vokser.

Min endret rytme fra ca 125 til 140 iløpet av de 3-4 minuttene jm brukte på å undersøke meg sist... (lyttet til hjertet, målte sf-mål og lyttet til hjertet igjen). Da hun noterte på helsekortet noterte hun den laveste målingen.

Så lenge den var på 125 og dermed godt innenfor normalen, ville jeg ikke tenkt noe mer på det :-)

Skrevet

De er jo ikke stasjonære og uten pulsaktivitete. De lever jo faktisk! De sover og de er aktive. Det gir forskjellig puls. At du har fått lik puls på de to første er nok like tilfeldig som at du fikk lavere på tredje måling. Min gutt er målt til 150 og 128. Kan ikke si jeg synes det er så rart. Det svinger. Nå har han jo til og med tilsynelatende fått et søvnmønster (er 19 uker i dag) og det er da selvsagt at pulsen går ned på natten (han sover på natten! Kan det vare??? hehe) og at den går opp når han har raptus på morgenen (ikke fullt så positivt?).

Tror nok ikke du kan skylde på legen for pulsen til barnet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...