Monstermamma Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 at nå vil han feire annenhver jul hos mine foreldre og hans mor!! I 7 år, siden eldstedattera ble født, har i feiret hjemme hos mamma! Og jeg har feiret julaften uten mamma 1 gang på 35 år.... Jada, jeg visste at det måtte komme, skjønner ham godt og det er sikkert på tide å rive seg løs fra skjørtekanten til mamma og starte egne tradisjoner...men, kjenner at jeg er litt lei meg likevel, selv om jeg får feire med mamma i år... huff, så barnslig jeg er...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hehe - man kødder ikke med juletradisjonene altså, spesielt ikke damenes! ) Første jula på "fremmed" grunn er rar og litt antiklimaks, men selv har jeg lært å synes det er absolutt julete å feire hos svigerfamilien også. Og så innimellom så inviterer vi alle hjem til oss, både min og mannens familie (min består bare av mamma da, så vi blir ikke steinmange) - ekstra kos )
trine->mai07 og juni09 Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Sorry to say, men ja.. syns du er litt barnslig Hvis dere har feiret hjemme hos din mor i 7 år på rad så syns jeg kanskje det er på tide å feire hos svigers... Vi har i snart 5 år (første jula sammen feiret vi hver for oss) hatt annethvert år hos mine foreldre og hans foreldre. I fjor var vi hos mamma og pappa på julaften, og svigers 1.juledag. I år blir det omvendt. Vi har ikke startet noen egen tradisjon enda, ettersom jeg jobber turnus og jobber enten jul eller nyttår hvert eneste år!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 he he, jeg forstår deg veldig godt. Mine svigerforeldre bor i en annen del av landet og jeg har ikke lyst å reise dit med 2 små barn. Synes heller de kan komme hit, de har jo ikke så mye annent å tenke på enn seg selv. Kan du ikke starte din egen jul? Invitere hans mor hjem til dere? Vi har alltid jul i mine foreldres hus, Der er det min familie med Sambos foreldre og søsken samt min bros kone med hennes mor.... Kjempekoselig.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Forstår han godt. Syns han har strekt seg langt ved å være hos dine foreldre i alle år... Riv deg løs! ;-) Vi har 1 år hos hans foreldre, 1 år hos mine og 1 år her. På sikt blir vi nok her hos oss selv.
Slalotte Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 hehe.. Skjønner deg godt.. Gruer meg til samboer sier det til meg nå har vi feiret jul hjemme hos mammaen og pappen min så lenge vi har vært sammen.. så blir utrolig rart hvis det plutselig ikke skulle være lenger.. menmen.. Jeg fødte sønnen min på lillejuleaften og SKULLE hjem for å feire julaften.. hehe.. Sånn kan det gikk.. hehe..
*Molly mus* Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Synes ikke du er barnslig, skjønner deg godt jeg. Vi har feiret jul med mamma og pappa i 2 år på rad nå. Det skal vi i år også:-)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Gud, så deilig å lese at det er flere som er like barnslige som meg!! :-D vi har sterke tradisjoner med jul i vår familie, hele familien på morssiden har i alle år feiret jul sammen, enten hos min mormor eller hjemme hos foreldrene mine. Jeg har i løpet av 30 år vært borte ett eneste år. I fjor var det vesla sin første jul, og siden min mann feiret jul hos oss året før der, var det underforstått at vi skulle feire hos hans familie neste gang - 150 mil hjemmefra for meg!!!! IIIIK! Heldigvis har jeg en mamma som er like barnslig som meg selv, så hun laget julaften for nærmeste familie den 22. des, med pakker, julemiddag og hele hopprennet Hehe... så på sett og vis fikk jeg (vi) viljen vår likevel. Julaften ble for øvrig veldig koselig hos svigers også da
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Ååå helt enig med deg/dere! Jeg feira snuppas første jul (i fjor) hos Svigers, og jeg hadde mest lyst til å grine mine modige tårer der jeg satt. Savnet familien min noe innmari, men jeg visste jo att mamma var på seinvakt likevel. Siden snuppa la seg og det ble rolig tidlig med bare meg sambo og svigers så tok vi oss en tur til tanten min, hvor HELE horven av familien min var samlet (Jeg har 6 tanter + menn og barn). Fikk iallefall en smak av familiejulen da I år skal vi være hos mine foreldre, og jeg gleeeder meg som en unge!
Vipsenmamma Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg synes det er helt utrolig at han har holdt ut med dette i 7 år jeg. Grow up.
pandabjørn Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 hva med å be svigers og din mamma hjem til dere?? vi skal ha vår 4 jul hjemme hos oss.....og det er 6 år siden jeg feiret jul hos mine foreldre jeg hadde 2 juler hjemme hos meg når jeg var singel før jeg traff mannen min så vi skal ha jula hjemme hos oss med mine foreldre slik det har vært 4 år på rad og vi kommer aldri til å feire jul med svigers! for de har alle 3 søskne til min mann på besøk i jula og jeg synes det blir alt for mange med 10 stk på julaften holder mere nok med 6 !
nawi Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har hatt annethvert år hos mine og hans foreldre. Men nå har vi fått barn, og i år blir jula hos oss med både hans og mine foreldre + pluss søsken og bestemor. Synes det er rart at han har gått med på å feire jul uten sine foreldre i 7 år!!!
Mom2Two Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Kødder du? Har du fått feire 7 år hos din mor med eldstemann nå, synes jeg godt dere kan feire de neste 7 år med hans mor da. Synes det er vitkig å fordele slike ting rettferdig, jeg. Du høres ufattelig bortskjemt og umoden ut, sorry.
mamma-til-4 Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 Hallo? Har han virkelig ikke sagt noe på 7 år!!!!????? Tusseladd kaller man det. Hvorfor er dine foreldre så mye viktigere enn hans i en høytid som er for familien? Egoistisk synes jeg. Du får heller være taktisk og be alle hjem til deg hver jul da vettu. Jeg liker selv å være hos min mor på julaften,da det er noe spesielt,men skal jeg la besteforeldrene på farssiden gå glipp av juleopplevelsen med barnebarna av den grunn?? Seriøst hjernedødt!
Slalotte Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 Dere sier umoden og barnslig etc.. Det er jo ikke det det kommer på.. Hun er vandt med de tradisjonene..!!! Hun sa ikke at hun nektet eller ikke ville feire hos svigerfamilien.. For dere som kanskje ikke er så tradisjonelle rundt jul og mammadalter skjønner kanskje ikke dette.. haha!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 HI sier jo selv at hun er barnslig, og hun sitter jo ikke og nekter å feire jul med hans familie! Det er ikke alle som har sterke trad. rundt jul, jeg var sammen med en fyr i nesten 8 år, og vi feiret jul hos hans familie en eneste gang. Det var HELT greit for ham, og for familien hans. De syns ikke jula er så mye å ta på vei for. Tror neppe mannen til HI hadde lidd i stillhet i 7 år hvis dette var dødsviktig for ham de årene!
Prinsessemamma x 2 Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg ville ha invitert alle hjem til oss isteden. Så er vel alle fornøyde
Trulte76 Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 sånn er det når man får barn..jeg og min ex (vi har to barn) Vi feiret hver vår jeg men mine foreldre og han med sine. Så fikk vi en unge ilag etter 4 år. Joda..da ble det slutt på morroa.. Jeg greide å mase meg til to juleaften på rad med mine foreldre da Men så ble det hans sine foreldre, men så lager vi vår egen jul hjemme selv tilslutt..
Raych Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 Kan dere ikke feire hjemme hos dere selv da, og be inn andre familiemedlemmer? Da kan dere jo be både dine foreldre og hans mor. Da blir det feiring med mamma for deg også Vi har feiret hjemme hos oss selv siden eldstejenta ble født og det fungerer veldig bra.
aanonym Skrevet 22. oktober 2008 #20 Skrevet 22. oktober 2008 Før eller senere må dere vel begynne å feire jul hjemme hos dere selv? Selv blir jeg sprø av å skulle reise i julestresset med masse pakker begge veier. Jeg vil ha en rolig jul hjemme hos meg selv med våre juletradisjoner. Avsluttet det der da storebror var 3 år, siden har vi vært hjemme - absolutt best!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #21 Skrevet 22. oktober 2008 Det har vel ikke noe med at man ikke har tradisjoner å gjre, men at man selv ikke er barn lenger (kan vel virke som om dte ikke gjelder deg Lottemooj...) Egoistisk og barnslig kaller jeg sånn oppførsel. Grow up.
~Milly~ Skrevet 22. oktober 2008 #22 Skrevet 22. oktober 2008 Skjønner deg utrolig godt! Har det på akkurat samme måten, selvom jeg VET jeg er barnslig. Vi har feiret annet hver jul i noen år nå, og det året vi feirer jul med svigers, har jeg null julefølelse. Gruer meg til julaften, fordi jeg vet det blir en nedtur. Julaften hos min familie er; MASSE folk, masse forskjellig god mat, masse liv og leven, masse gaver, masse prat og enormt mye latter Julaften hos hans er vi 6 stk, stille ved middagsbordet, nesten ikke gaver og hvertfall ikke latter. Æsj.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 22. oktober 2008 #23 Skrevet 22. oktober 2008 Snu litt på det da: Tenk deg at du har to sønner, og begge to blir sammen med jenter som nekter å feire andre steder enn sammen med sine foreldre. Ganske stusselig, eller? Synes det er egoistisk både med tanke på barna og hans foreldre å ikke kunne bytte på hvor en feirer jul!
~Milly~ Skrevet 22. oktober 2008 #24 Skrevet 22. oktober 2008 Hun sier da ikke at hun nekter å feire med svigers?! Men må være lov å syns det er hyggligst hjemme hos mamma vel?
MartheMor+Lillegutt Skrevet 22. oktober 2008 #25 Skrevet 22. oktober 2008 Klart det er lov å si at det er hyggligst hos mamma, det synes jeg også det! Men synes fortsatt at det er ganske så egoistisk å ikke feire jul med svigers på syv år, spesielt når man har fått barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå