Sjørøveren&Brumlen Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 jeg var til legen i går fordi jeg våknet med smerter i magen og en forferdelig trang til å gå på do, føltes nesten som om alt skulle komme ut. da jeg gikk på do hadde jeg blødd og fant slimklumper i blodet. Spurte legen om det kunne være slimproppen som var gått, men syns det ville være rart siden jeg bare er 31 uker. Legen sa at det ikke var den, uten å i det hele tatt sjekke noe, han bare så dumt på meg å sa at akkurat DET ville jeg ha merket og lo det vekk. Han forklarte ikke hvordan jeg ville merket det, så jeg lurer på om noen her kunne gjøre det? Er førstegangsfødende, så håper noen med erfaring vil hjelpe meg litt:)
*Super*Mamman* Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Tror ikke denne legen var helt inne på dette... Nei, en trenger ikke å merke at slimproppen går, dessuten kan den på en måte gå litt og litt, slik at hele slimproppen ikke kommer ut på en gang.. Men hvis det er lenge igjen til terminen, bruker kroppen å lage en ny slimpropp. Men du kan jo være litt ekstra obs på murringer osv. For hvis du skulle få det i tillegg nå, kan det jo være tegn på modning bla, og det er jo alt for tidlig enda.. Kontakt føden neste gang du, de har mer peiling på slike saker Masse lykke til videre:)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Synes det var ganske stygt at legen din ler det vekk...(mann eller?) he he Slimproppen min gikk når jeg var nådd 32 uker, så det er jo ikke usannsynlig at din har gått Jeg kjente plutselig at det var noe som kom ut. og da jeg gikk for å sjekke var det en ganske stor klump med slim som hadde kommet ut. Dette fortsatte litt utover dagen. Men mange merker det jo ikke fordi det kommer litt og litt hver dag.. Og det er maaange som ikke merker det, og som ikke forstår aet det er DET som skjer. Var jeg deg ville jeg ringt til føden, og pratet med en jordmor, så blir du helt sikkert roligere. Jeg har ringt selv, når jeg var usikker på om slimproppen min gikk.. Jeg fikk beskjed om å ta det mer med ro framover og ringe hvis det skjedde noe mer. Lykke til
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2008 Tusen takk for svar begge to! Ja, det var faktisk en mann jeg var til legen hos. hehe. Kan begynne å lure på om enkelte leger burde være leger i det hele tatt, virker ikke alltid som de kan det de driver med. Men men, sånn vil det vel alltid være. Glad jordmoren min og fastlegen min ikke er som han jeg var til i går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå