h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 hjemmelaget fiskesuppe. 1,2 liter fiskekraft 1 liten purre i strimler 4 små gulrøtter i staver 1 persillerot i små terninger 2 dl kremfløte og 3 eggeplommer til jevning 1 beger små fiskeboller 200 gr nypillede reker 500 gr blåskjell 4 sjøkreps 2 ss nyklippet gressløk Varm opp kraften til kokende og la grønnsakene trekke noen få minutter ( ikke la de miste sprøheten). Sil kraften. I en varm suppeterrine vispes eggeplommer med fløten, deretter tilsettes den kokende kraften under heftig visping. Hold suppen varm til den serveres. Smak til med maldonsalt og nykvernet pepper.La fiskebollene bli varme i suppen, tilsett reker og blåskjell helt mot slutten så de ikke blir seige. Fordel suppen i fire av dine vakreste suppetallerkener, pynt med nyklippet gressløk
Gjest Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 MmmMMmmmm.... den hørtes god ut ) Jeg har også ei fiskesuppe som jeg synes er knallgod!! Hot fiskesuppe. 1 liten boks mais 1 liten purre 1 rød paprika 1-2 (eller gjerne 3) fedd hvitløk 1 pk. Gourmet torsk 1 liten boks reker 1 glass salsa (gjerne sterk....) 5 dl vann 1 terning fiskebuljong 2 dl fløte Rømme Skjør purre i tynne ringer og paprika i små biter. Hell salsa i en kjele, ha i presset hvitløk, tilsett vann og fiskebuljong. Kok opp. Tilsett torsken i litt store biter, sammen med grønnsakene (ta gjerne av litt purre til "pynt") La det trekke i 10-15 minutter. (til fisken er ferdig) Tilsett fløte, kok opp. Tilsett reker og varm til kokepunktet. Anrett med litt mer purre og en god skje med rømme på toppen. Serveres med stekte rundstykker med smør (viktig med smør altså.;o)....) og gjerne en litt kjølende epledrikk eller hvitvin.... ' Dette er mat som også barna liker godt. Skal den serveres til barn så bruker jeg som regel medium salsa. Med sterk salsa så blir den ganske HOT... NaMNaM )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå