HokusPokus&Filiokus Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Lille kan bare ligge inni magen der å kose seg hun. Så en fødsel på nettet i sted, det skal jeg ikke gjøre igjen! Fikk vondt i magen sammen med den stakkars dama. *Hjelpe meg..* Er heldigvis noen uker til!
Fru Anna Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 hvor så du den fødselen, ble nysjerrig, jeg vil også se!!!
november barnet Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 ja kor så du den ja eg o blei nysjerrig her
HokusPokus&Filiokus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2008 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/292293
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Offa meg!! Er jammen glad jeg fortsatt har noen uker til til å forberede meg til fødselen, det der såg ikke noe godt ut!! Jeg ska iallefall ikke føde i vann, sånn at jeg kan få smertestillende.
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg så begge klippa og jeg må si det; det ser ut som en drømmefødsel... Ikke bruker ho sinnsykt lang tid som de fleste førstegangsfødende gjerne gjør og det hele ser ut til å gå utrolig greit, ingen komplikasjoner eller noe. Vondt, ja, men likevel. Ønsker meg en sånn fødsel!
Jente2011 Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 da der såg jo ikkje gale ut i da heila tatt!
Collette Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Den fødselen har jeg sett på mange ganger og jeg må si at jeg ønsker meg en slik fødsel. Det ser jo ut som den drømmefødselen. Hvis jeg visste at min fødsel ble sånn hadde jeg gledet meg veldig. Jeg skal også føde i vann hvis jeg kan. Bestemte meg for det etter at jeg så det klippet for en stund siden.
niania Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Okei. 1. Hjelper det å hyle så utrolig hardt og høyt som hun gjør? Eller bør man prøve å unngå de kraftige hyla og spare kreftene til pressinga? 2. Er jordmormennesket en dame eller mann?
Maya_1 Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Å herre, jeg bare MÅTTE jo gå inn og se også da...
Lillenille + Prinsesse Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Fungere best om du puster i stedet for å skrike men du finnet fort ut hva som fungere greit for deg. For meg fungerede det best å tenke på neste pause og puste meg gjennem rierne
MintCondition Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Hehe, tro meg, mot slutten vil du IKKE at babyen bare skal fortsette å være der inne..
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Skjønar godt at du har ombestemt deg... er fristande ja... For meg kom det ein god ting ut av å sjå det, og det var at eg på direkten skreiv eit notat om ynskjer for og tankar om fødselen som jordmor skal få. Har tenkt på det lenge og ikkje sått gjort det. Er framleis nokre veker for meg også, men ein veit jo aldri...Ser ikkje for meg at eg takkar nei til epidural etter det klippet...hehe. Eg har også omsider våga meg til å sjå på fødslar. har ikkje orka å korkje tenkje på det og langt mindre sjå på at andre gjer det. Men faktisk så oppdagar eg at fantasien faktisk kan vere vel så fæl som det eg ser. Men lyden på klippet var verre enn mine lydlause fantasiar...uhuh...
HokusPokus&Filiokus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 22. oktober 2008 Det er nok en drømmefødsel, den gikk fort osv osv. Min forrige fødsel var ganske lik. Men de smertene da! De var glemt i det samme han kom ut, men begynner å minnes de nå. Skal øve meg masse på å puste ihvertfall!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 Å jeg bare gråter nå jeg! Har to dager til mens-termin og 7 dager til ul-termin. Gleder meg så sinnsykt jeg! Dette så jo faktisk ut som en utrolig fin fødsel, håper jeg også klarer det uten epidural:-)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 Går så fint så Gruer meg veldig til alle vondtene jeg også, men herrefred, SÅ ille er det da ikke. Man får jo verdens beste premie på slutten Jeg hadde gruet meg MYE mer om jeg hadde måttet ta ks for eks, og babyen må jo ut enten vaginalt eller ved ks så da får det bare stå til hehe
Girlygirl83 Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er så drittlei av å gå gravid nå og alle de plagene det følger med seg at jeg tar i mot fødselssmertene med GLEDE!
Girlygirl83 Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 "Er jordmormennske en dame eller en mann?" HAHA!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 Girlygirl83 er FØDEKLAR Er jordmora dame eller mann?? Veldig modent utsagn... ehh... For en nydelig fødsel, jeg grein så snørr å tårer rant, noe så nydelig! Huff, skulle bare ønske jeg ikke hadde på lyden, det var vondt å høre henne skrike sånn. Å så herlig å se pappaen så rørt og stolt! Jeg gleder meg så fælt jeg nå!
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 22. oktober 2008 #20 Skrevet 22. oktober 2008 Girlygirl siterte vel bare en annen her oppe;) Og HI - jeg har ombestemt meg jeg også! Jeg har gruet meg sykt til fødselen hele veien - og nå GLEDER jeg meg! Gråter når jeg ser fødselsvideoer fordi jeg gleder meg sånn til det er min tur til endelig få se jenta mi, holde henne og kose med henne... *åhh* Kroppen er fantastisk innrettet sånn. Når det begynner å nærme seg blir det så slitsomt og tungt og være gravid - at man bare gleder seg til å føde:) Også har man brukt 8-9 mnd til å bygge opp forventningene:)
Maya_1 Skrevet 22. oktober 2008 #21 Skrevet 22. oktober 2008 Hehe, det er jo litt greit da, om man er så lei på slutten at man gledelig vil føde Men må si jeg faktisk er litt beroliget også. Det jeg alltid har vært mest redd for er selve det å presse ut babyen, men får stadig høre nå at det ikke er det som er vondt, men riene og det før. Og det kan jeg jo leve med...tror jeg...
Jannemor :) Skrevet 22. oktober 2008 #22 Skrevet 22. oktober 2008 Heisann:) Har født tre barn. Førstemann kom til verden på sykehus med epidural som hjelp. De to minste ble født på den lokale fødestua hvor lystgass er det en får av smertestillende. Kan bare si at det gikk veldig bra. Tror det verste er redselen for smertene som en ikke kjenner til. Vondt er det, skal ikke lyve, men jeg er klar for min fjerde fødsel om åtte uker. Lykke til:)
Lala82- Skrevet 22. oktober 2008 #24 Skrevet 22. oktober 2008 Enig med deg Jannemor,vondt er det men det er verdt hver eneste smerte!Jeg fødte min sønn for 3år siden med hjelp av lystgass og det gikk kjempefint.Her termin den 5.nov og jeg gleder meg til jenta kommer ut,men samtidig er jeg klar over hvor vonde riene er. Så lykke til alle sammen!
mor_til_2_84 Skrevet 23. oktober 2008 #25 Skrevet 23. oktober 2008 Å gud, blir bare kjemperørt her jeg sitter jeg!!! Det gikk jo SÅ bra. Kunne jeg valgt en fødsel, så ville nok ikke denne vært så langt unna drømmen. Det gikk fort, og så så rolig og flink hun var. Vondt er det, men det er jo så verdt det da damer!!! Tenk at vi faktisk er istand til å fullføre en slik jobb, det gjør meg stolt av å være dame gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå