Gå til innhold

Jeg er ny inne på BliGravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei tuppe på 16 mnd, og nå vil vi, etter mye om og men, prøve på en ny. Vi vet det kan ta en stund før det klaffer, så derfor skal vi begynne prøvingen nå rundt eggløsning.. Men så lurte jeg på en sikkert teit ting.. Hva betyr IKM? Jeg vet hva PP betyr, prøveperiode, sant?? Så vi er vel i vår 1 pp nå.. Men har dere noen tips eller noe som helst, når vet man sikkert at man har eggløsning? Må man bruke eggløsningtest?

Sorry hvis jeg spør dumt nå.. :)

Hilsen meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som dere sikkert skjønne så er dette første gangen vi prøver på og bli gravide, første gang var ikke planlagt:)

Skrevet

Hei,

og velkommen inn hit på BIM ;-)

Hvis du klikker deg inn på noen av trådene her, vil du finne mange tips i forhold til det å bli gravid.

Selv hører jeg ikke til her inne lenger egentlig, men henger litt igjen, er jo et veldig koselig forum....#smiiiiler#. Er bare 5 uker foresten....

Selv tok jeg eggløsningstest i 3pp, bare for at jeg kunne finne ut ca eggløsning i min syklus. Fant ut at jeg har tidlig eggløsning, på dag 11. Ble ikke gravid den pp, selv om jeg tok EL-test, men visste nå ca eggl- dag.

Ellers fikk jeg tips her inne om det berømte EL-slimet he he. Skriver linken til deg, så kan du se selv! Jeg har aldri brydd meg om de forskjellige sekretene jeg, men når jeg forstod betydningen av det, så var jeg observang på dette i min 4pp, og ble gravid.Så el slim på dag 10 i syklus, og hadde sengekos den kvelden og påfølgende , samt dag 14. Kun sex i tre dager den sykusen med andre ord!!!!

Her er foresten adr. til info om bla el.slim..(høres ekkelt ut hi hi)

www.pernille.info (se øverst på denne siden, der står det forskj tema, bl.a SEKRET, ta en titt på den. Ellers mye nyttig info på denne hjemmesiden)

MASSE lykke til!

Skrevet

Takk for linken, og takk for svar:) Så eggløsningstesten sier når man har eggløsning? Eller viser den at man f.eks. har eggløsning den dagen man tar testen?? Kan jo søke litt rundt på nettet om dette egentlig da..:) Men hva betyr IKM?? Og gratulerer med graviditeten:)

Skrevet

Hihi, jeg fant det ut:) Var jo et innlegg med ordforklaringer:))

Skrevet

Hei igjen.

Jeg kjøpte en EL test på apoteket, kostet ca 250 kr, og var 7 tester der. Får kjøpt tester på nettet billigere, men har ikke prøvd dem ;-)

Du må begynne å teste noen dager før forventet eggl. Jeg da feks, som har 25 dagers syklus, begynte å teste på dag 8, og fikk postitiv på dag 11. Da er det sånn at egget sannsynligvis slipper innen 24-48 timer etter at du har testet positivt. Hvis du kjøper en testpakke på apoteket, så står det endel info i pakningsvedlegget.

Så det fine med EL tester er at det viser at innen 1-2 dager vil egget slippe!!

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...